חבר הכנסת אחמד טיבי התראיין הבוקר (חמישי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ברקע ניצחון האופוזיציה בהצבעה האחרונה במליאה הודות להפרת המשמעת הקואליציונית מצדו של חבר הכנסת מאזן גנאים.

"יש רק סיעה אחת שמצביעה לפי המצע שלה", אמר בפתח הראיון. בנוסף, טען כי הניצחון אמש התאפשר בזכות הקשרים האישיים שמנהל עם אריה דרעי (ש"ס) ומשה גפני (יהדות התורה).

הוא נשאל כיצד הצליח לשכנע את בנימין נתניהו להצביע יחד, והשיב: "כדי שהדברים יהיו ברורים, אני בתיאום עם דרעי. הוא האיש שמתקשר אליי, אני יו"ר סיעה והוא נציג האופוזיציה, הוא פונה אליי בנושאים שחשובים להם, למשל חוק גזענות של חרדים או יום בריאות הנפש. אלה נושאים שאנחנו יכולים לחיות איתם, גם עם גפני, אנחנו מתואמים איתו כמו שהיה בעבר".

מהומה בהצבעה על הצעת החוק להקמת בית חולים בסחנין. קרדיט ערוץ הכנסת

טיבי הבהיר מצדו כי מפלגתו רוצה להביא להפלת הממשלה, והוסיף: "במה השתנתה המציאות של החיים של האזרח הערבי? מיד יגידו לי יש יותר כסף. זה מעליב, התשובה הזאת מעליבה".

הוא הוסיף: "הריסות בתים? קיים, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב - הכירו בשלושה שנתניהו הכשיר אותם, וסירבו להכיר ב-11 יישובים לפי הדרישה של חבר הכנסת המנוח סעיד אלחרומי, שהיה נציג המשותפת כשהעלה את הדרישה לראשונה. תכנון ובנייה, רציחות, פשיעה, עליית מחירים, למה הצבענו נגד התקציב? מבחינתנו הוא חסר חמלה - עליית מחירים, ירקות, מיסים, חד פעמי, משקאות קלים. הדברים האלה משפיעים על הכיס של כל אזרח".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm.