האופוזיציה ניצחה אמש בהצבעה בקריאה טרומית על הקמת בית החולים בסח'נין ברוב של 51 תומכים. שר הרווחה מאיר כהן התארח הערב (חמישי) בתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM, וטען כי "ההצעה של חבר הכנסת איימן עודה לעוד בית חולים היא הצעה שנועדה לטרלל".

בפתח השיחה ביקש השר להדגיש כי מדובר בהחלטה טובה ונכונה לאזור זה. לדבריו, אין צורך בפופוליזם. "יש שני בית חולים חדשים – אחד בבאר שבע, שיעניק מענה למגזר הבדואי, ואחד בקרית אתא. אני חושב שזה מבורך. כולם יודעים שההצעה של עודה נועדה לטרלל", אמר כהן.

פרופ' אלדד שאל את שר הרווחה האם לא אכפת לו שלילדים במאחזים יהיה קר בחורף. כהן השיב כי לא יהיה ילד אחד במאחזים שירעד מקור בחורף, והסביר: "יש גנרטורים, ואם יש שם ילדי רווחה אנחנו מטפלים. מדובר בהצעות חוק שיש מאחוריהן אג'נדה פוליטית ואני לא מתבייש להגיד את זה. אנחנו מחפשים את ההסכמות ולעתים אנחנו מצביעים נגד הצעות חוק בכדי לשמור על שלמות הממשלה הזו. תבינו, יש משהו מאוד פוליטי בכל מה שקשור לילדים במאחזים. אתה שואל אותי כשר רווחה? אני אעשה הכל בשביל שלילד במאחז ולילד במאהל הבדואי יהיה אותו הדבר".

לסיום ביקשו השדרנים לבדוק מה עמדתו של השר לגבי הצעת החוק שהגיש בכדי להקים היכל הנצחה בהר הרצל לחללי פעולות האיבה. כהן השיב שמדובר בהצעה שהוא עובד עליה משנת 2013 ועיקר הוויכוחים שהיו סביב הנושא הם בעיקר טכניים, כמו לדוגמה מה יקרה אם תהיה יותר תנועה באזור בימי הזיכרון.

 סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm