הממשלה מתכנסת היום (ראשון) לישיבתה השבועית. על סדר היום עומדים מינויים בשירות החוץ ולוועדת שירותי המדינה. כמו כן, הקמת מערכי אכיפה עירוניים ברשויות מקומיות בחברה הערבית, ומוכנות לאומית לווריאנט חדש של נגיף הקורונה - סיכום תרגיל "אומגה". 

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים בפתח הישיבה והתייחס למעצרם של בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן. "אני רוצה להתייחס למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת. שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע", אמר בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט נכנס לישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה נפתלי בנט נכנס לישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר מכן התייחס רה"מ להקמת מערכי אכיפה עירוניים ברשויות מקומיות בחברה הערבית, ואמר כי "אנחנו מביאים היום החלטה בעניין חוק משמעותי לבאר שבע ויישובי הנגב - אני מאוד שמח על ההחלטה החשובה הזאת שמבטאת את מדיניות הממשלה".

בהמשך התייחס למגפת הקורונה ואישור החיסונים בקרב ילדים בני 11-5, ואמר כי "בעולם הקורונה משתוללת, במיוחד באירופה ששוברת שיאים במדדי התחלואה, בעוד שכאן במדינת ישראל הכל פתוח. אסור לנו לנוח על זרעי הדפנה, אנחנו חייבים להמשיך להקפיד על הנחיות. היום יאושר החיסון לילדים בישראל. זו כמובן הבחירה של כל הורה, אבל אני קורא להורים לשמור על הילדים ולחסן אותם. את בני הקטן, דוד, אקח להתחסן ברגע שזה יתאפשר".

על תרגיל אומגה, שבחן היערכות ארצית לקראת התפרצות אפשרית של זן קטלני חדש של נגיף הקורונה אמר רה"מ: "אני רוצה לברך את המשתתפים ואת תת אלוף משה אדרי שניהל את התרגיל. אנחנו לא נכנסים לשאננות בגלל ההצלחה בניהול הגל הרביעי, כי אי אפשר לדעת מה מחכה לנו מעבר לפינה".

תרגיל התפרצות נוספת של קורונה (צילום: חיים צח, לע''מ)
תרגיל התפרצות נוספת של קורונה (צילום: חיים צח, לע''מ)

טרם ישיבת הממשלה קיימו בנט ושר החוץ יאיר לפיד התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים.

בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

כזכור, בשבוע שעבר התקיים תרגיל לאומי שבחן היערכות ארצית לקראת התפרצות אפשרית של זן קטלני חדש של נגיף הקורונה. התרגיל נערך במתכונת של "משחק מלחמה" וקיבל את השם "תרגיל אומגה".