העיתונאי גדעון לוי עורר סערה כאשר פרסם בשבוע שעבר טור מפרגן בהארץ לבני הזוג בנימין ושרה נתניהו. הוא שוחח על הסערה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ואמר: "יותר גרוע כבר לא יכול להיות. ברחתי לדובאי, שוקל לבקש מקלט".

המגישים אמרו: "שיבחת את בנימין ושרה נתניהו בטור שלך לפני שבוע, יום הולדת לשרה אצל בני ציפר שאמרת מדובר באינטלקטואל, מעניין לשמוע ולדבר איתו, לפחות רמה אחת מעל כולם. השתפְכת בסופרלטיבים ומה קרה". הוא השיב כי "להשתפך אפשר, ואפשר גם לא, ולמצוא בו דברים טובים גם מצאתי בעבר אבל מה שקרה אחרי זה הסיפור האמיתי".

לדברי לוי, מה שקרה זה טרפת של השמאל. "אין לי מילה אחרת להגיד את זה, התנפלות וחמת זעם על עצם העובדה שהרשיתי לעצמי להגיד מילה טובה על נתניהו והמרצע יצא מן השק - לא שהוא הפתיע אותי. הם נאחזים בנתניהו כי זה הדבר היחיד שמגדיר אותם, שמבדיל אותם מהימין, שמוציא מהם אנרגיות ומעל הכול מכסה על הריק שלהם, על הריק הרעיוני", אמר.

מגל: "הוא מדבר הבוקר בטור ב'הארץ' עליך".
כספית: "כמו שאני לא מקבל אישור רגולטורי או פיקוח ממך ינון מגל על דעותיי ועל פעילותי ועל פועלי ועל המקצוע שלי, אני מוכן לקבל את זה ממך ינון מגל עוד יותר משאני מוכן לקבל מגדעו לוי שכל מה שהוא מחפש לעצמו במשך כמה עשרות שנים זה תשומת לב וקיבל".
לוי: "אפשר לבטל את זה ככה ואפשר לקרוא לך רכלן פוליטי וזה בסדר גמור אבל המפעל העיתונאי שלי יותר חשוב המקשקושים שלך ויש לו הרבה תוכן שלא נעים לאנשים כמוך כי זה קצת מקלקל לך את תחושת הליברליות הנעימה שאופפת אותך כי אתה חושב שאתה נורא שונה מינון, כי אתה ליברל ונאור והוא ימין וחשוך. ובכן, אתה לא".

כספית: "אז אני אזכיר למאזינינו שהתוכן שאתה מדבר עליו, מעבר לפרנסה שאתה עושה עשרות שנים מכל דיוני השלום במדינות סקנדינביה שטסים אליהן בד"כ בביזנס".
לוי: "לפחות אני לא כותב ספרי רכילות".
כספית: "אז תתחיל לכתוב כי אנשים כקוראים אותם, זה לקרוא לטייסי צה"ל רוצחים ולהמשיך לכתת את רגליך מבלי שאתה יודע ערבית. בסוף אתה יודע שדעותיי זה שהכיבוש משחית אותנו".
לוי: "לא כי אתה לא עושה שום דבר להביא לסיומו".
כספית: "כשיהיה לי פרטנר אני אעשה".
לוי: "ינון אומר שהכיבוש צריך להימשך ואני מכבד את זה אתה אומר שהוא צריך להיפסק אבל אתה לא נוקף אצבע לכן ינון עדיף עליך".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כספית: "אתה אומר לא אמת כי תמכתי בכל הצעות השלום שניתנו על ידי ישראל או ארה"ב
לוי: "ממש תמכת, סיקרת את הכיבוש פעם?".
כספית: "מקמפ דיוויד".
לוי: "אמרת מילה רעה על צה"ל שהוא הכובש?".
כספית: "דרך אולמרט ונתניהו, נאי אמרתי כן והחברים הפלסטיניים שלך אמרו לא כי הם רצו את הכל".
לוי: "הם אשמים ואנחנו נקיים לגמרי. ודאי".
כספית: "אני שמח שהוויכוח שלנו הלך לשם. כי ינון מבין עכשיו מי מליץ היושר שלו".
לוי: "בין הצביעות שלך לאמת של ינון שהיא אמת איומה אני מעדיף את האמת של ינון, זה הכול".
כספית: "אני מאמין שאתם ראויים זה לזה".
לוי: "תהום בינינו אבל לפחות כל אחד מאיתנו אומר אמת ואתה בצביעות והתחסדות שכאילו נגד הכיבוש ונורא נאור ובדיוק חלק פעיל של הנצחת הכיבוש".

כספית: "לפחות לא קורא לטייסים שלנו רוצחים".
מגל: "הנקודה היא אבל מה שכתבת בעצם שאם לוקחים לאנשים האלה את ביבי לא נשאר כלום".
לוי: "בדיוק, למה הם כל כך מתרגזים? כי אני לוקח להם את הצעצוע כי אם אגיד מילה טובה על ביבי אולי הם לא השטן שהם המציאו ואם הוא לא -מה נשאר להם".
מגל: "הוא לא רה"מ ומדברים רק עליו".
לוי: "רק ביבי וחס וחלילה לא להגיד מילה טובה כי זה יפרק את כל המבנה".

כספית: "אתם יכולים להמשיך אבל אם היית קורא את ספר הרכילות שלי על נתניהו היית רואה שאפילו נתניהו עצמו לפחות על המהדורה המקורית חשב שהוא מאוזן, שיש בו הרבה מילים טובות על נתניהו עוד לפני שאתה חלמת מר לוי להגיד עליו מילים טובות כי מה ששלו שלו. אבל אם לא זיהית, אולי היית עסוק הסתובבת ברמאללה ובאוסלו ובכל שאר הבירות לשמוע ממך כמה צהל הוא צבא מטונף אם לא זיהית את הסכנה של נתניהו לדמוקרטיה הישראלית, לא לכיבוש, למערכת המשפט, מוסדות, תקציב הבן אדם לא העביר ואתה רוצה להפוך אותו לקורבן – תמשיך, אתה עושה לנו רק טוב".
לוי: "עצם הדיבור שלך על דמוקרטיה מראה איפה אתה חי. על איזה דמוקרטיה אתה מדבר כשחמישה מיליון איש חיים תחת רודנות, על מה אתה מדבר? אבל זה לא מעניין כי אלה 5 מיליון איש שלא מעניין אותנו, והם לא בני אדם בכלל".

כספית: "חלקם חיים תחת רודנות של חמאס שאתה מגן עליו כשאתה אומר שטייסי חיל האוויר רוצחים. השפלות שלך זה הדבר הכי מחריד בתוך האוטו אנטישמיות והשנאה העצמית שלנו בישראל ואתה מדבר על רודנות?".
מגל: "אני חושב שהאידאולוגיה של גדעון לוי תביא להשמדת ישראל. זו דעתי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm