עד המדינה ניר חפץ, שעדותו תתחיל השבוע במסגרת תיק 4,000, נשמע בהקלטות שהתפרסמו הערב (ראשון) בחדשות 12 כשהוא משוחח עם בנימין נתניהו עת היה דוברו ויועצו הקרוב, מקבל תדרוכים מרעייתו שרה ואפילו מצליח להביא את בנו יאיר להודות בטעות.

בין ההקלטות שפורסמו ישנה, בין היתר, הקלטה שבה מתבשר נתניהו על פרסומן הצפוי של ההקלטה של שרה נתניהו, שזכתה לכינוי "שיחת הצעקות" ובה נוזפת נתניהו במי שהיה יועץ התקשורת שלהם שעיה סגל. 

באחת ההקלטות נשמעת נתניהו דורשת מחפץ להפעיל צוות של טוקבקיסטים נגד יריבו של בעלה - השר לשעבר רוני בר-און:

נתניהו: "רוני בר-און הזה ככל שיותר תכניסו לו יותר... איש דוחה. הרי אז, לדעתי, אם היית היום, היית מארגן צוות שלם כמו שאמרתי לך, טוקבקים "שיפסיק כבר הרוני בר-און הזה", צריך להיות צוות תגובות".
חפץ: "בסדר, על האייטם ב- NRG אני הפעלתי אדם או שניים, אבל את יודעת זה פה חבר שם חבר, אין לי צוות".
נתניהו: "גם אני עושה את זה, אז תגיד לכל התקשוב שלך תתקשרו כל אחד לחברים שלו..."
חפץ: "לא, זה אסור לי לעשות. זה אסור, אסור! זה האנשים האלה יגידו מחר בעיתון שאנחנו אומרים להם, זה אסור".

בהקלטה נוספת שפורסמה, נשמע היועץ לשעבר משוחח עם שרה נתניהו, רעייתו של יו"ר האופוזיציה כיום. במהלך ההקלטה, השניים משוחחים על הקלטתה של שרה, בה נשמעת צועקת: "אני חושבת שאפשר להוסיף עוד, כי אני פסיכולוגית בעלת תואר שני. בשבילי זה מובן מאליו, כנראה שבשבילם לא".

חפץ: "אני רק צריך לאשר עם בעלך, בסדר? אחר כך הוא כועס עלי".
שרה נתניהו: "חייבים תגובה, אני רוצה לראות שהוא לא ייתן. למה אתה צריך לשאול אותו? דבר כזה אני מחליטה, אלו החיים שלי".
חפץ: "הוא אמר לי לא להגיב".
נתניהו: "זה רע מאוד. נראה אותו מסכים שיגידו שהוא לא ראש ממשלה".

בשיחה עם בנימין נתניהו עצמו, באותו הנושא, חפץ מסביר לראש הממשלה לשעבר כי ההקלטה נשמעת לא טוב עבור אשתו, כי היא "צורחת שם ממש. היא צורחת הכי חזק שהיא יכולה". 

בנימין נתניהו: "והתגובה שלי מופיעה?"
חפץ: "שלך, כן".
נתניהו: "אז זו הצרחה בעיקר?". 
בשלב זה יועצו של נתניהו יונתן אוריך מתערב וטוען כי "זה לא התוכן, אלו הדציבלים בעיקר".
חפץ: "כן, התוכן כלום".

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)


בהקלטה נוספת משוחחים חפץ ושרה על תיק 1,000, פרשת המתנות:

שרה: "אמרתי לבעלי, היו מתנות הדדיות בין שתי המשפחות. כי אני הרי הבאתי באופן קבוע... משום מה היה לי את השכל, אני לא חושבת שאי פעם נתתי לשלדון מתנה כי חשבתי שלעשירים כאלה אין מה לתת. אבל דווקא לארנון הרגשתי... אבל אתה יודע הקפדתי לתת מתנות גם לאמנדה (רעיית מילצ'ן) לילדים שלו כל שנה לימי הולדת, לארנון עצמו, הוא לא יכול לטעון שלא נתתי לו מתנות. וגם עוד דבר שצריך להגיד, הקטע של מתנות, קודם כל שוב, צריך להדגיש, סיגרים זה דבר מתכלה".
חפץ משיב: "נכניס את זה למסרים,בשמחה רבה".
שרה: "אז המסרים הם שהיו מתנות הדדיות, אני גם לא חושבת שהכרח מתנות סמליות. אם הייתי קונה בכל שנה טרולים קטנים, או מגבות או חתלתולים, זה לא מתנה סמלית. זה מתנות שכל אחד קונה לילדים".
חפץ: "נכון".
שרה: "או שקניתי לאשתו שרשראות. שרשרת זהב עם מטבע כזה עתיק שאמרתי לה שיהיה לה משהו יהודי כזה. מה יש? זה לא מתנה יפה? קניתי לה כאלה פמוטי זכוכית כאלה או קריסטל, לא יודעת כמה זה עלה לי. לא, לא, לא בגרושים. אני לא אומרת שמתנות באלפי שקלים או בזה... אבל בהחלט מתנות יפות. בטח יחסית למשכורת הצנועה שלנו. ושנית, על מה מדברים כל הזמן? על הסיגרים?  אז עכשיו לא היה להם נעים אז הם התחילו להכניס את השקיות השחורות, את ההמצאה הזו?".
חפץ: "זה קשקוש".
שרה: "כדי להראות שידענו שזה אסור. מה המטרה שלהם הרי? להגיד שידענו שזה אסור וכל הבולשיט שאנחנו אומרים שבין חברים מותר ועובדה שזה...מי עם שקיות שחורות?".
חפץ: "כן".

באחת השיחות, דנים נתניהו וחפץ בדרך בה צריך להציג לתקשורת את מותה של קאיה, כלבת המשפחה. על פי נתניהו, צריך לספר כי בנו, יאיר נתניהו, היה זה שליווה את קאיה: "ניר, צריך לספר שיאיר הוא זה שהביא את קאיה (הכלבה) לאשפוז. דאג לה ובא לבקר אותה בכל יום, ועמד בקשר עם הרופאים, וגם עם אבנר וכשאבנר חזר אז הם מחלקים ביניהם את המשמרות".

חפץ: "כמה זמן זה נמשך?".
נתניהו: "לדעתי שבועיים, עשרה ימים".
חפץ: "ואיפה קאיה בזמן הזה?".
נתניהו: "מאושפת. מנותחת".

בנוסף, בשיחה שערך עד המדינה עם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הם שוחחו על "הנקודה הרגישה" של שרה - נפתלי בנט. השיחה התקיימה לאחר שיאיר הבחין שהדף הרשמי של הליכוד שיתף פוסט אותו כתב בנט על נתניהו, בו הילל אותו.

יאיר נתניהו: "אנחנו לא צריכים לעשות תעמולת בחירות לנפתלי בנט, להעלות סרטונים שלו מדבר באנגלית ומסביר את ישראל? בעמוד פייסבוק הרשמי שלנו...".

חפץ: "אתה צודק".

יאיר נתניהו: "זה תעמולת בחירות של בנט, מה אנחנו השתגענו? אני הייתי בשוק, האמת כשראיתי את הפוסט הזה אמרתי וואו, כאילו, מה?".

חפץ: "מה היא בדיוק אמרה לו, אמא שלך?".

יאיר נתניהו: "זו הייתה שיחה מאוד מאוד קשה (צוחק)... אתה יודע, נו אתה יודע שבנט זו הנקודה הרגישה שלה?".

חפץ:" כן בנט וגם איילת שקד. תגיד איך היא בכלל נודע לה שיש שיתוף לפוסט, לדברים?".

יאיר נתניהו: "אני אמרתי לה, אני מצטער על זה. לא הייתי, לא חשבתי...אם הייתי... כאילו הייתי אומר את זה לאבא שלי ולא לה. אני פשוט, עשיתי טעות, אני לא הייתי צריך לעשות את זה. לא הייתי צריך להגיד את זה לאימא שלי כי הייתי צריך לחשוב שזה מה שיהיה".\

תגובת סביבת נתניהו: "כצפוי, חזרנו לתקופת הדלפות הסרק הסלקטיביות, שמתחילות בתרועה רמה ומסתיימות בקול ענות חלושה. מציעים להמתין לדיון ולחקירות המלאות בבית המשפט".