"אני חושב שהוא יחזור": החלפת השלטון במדינת ישראל לאחר מערכת הבחירות הקודמת הייתה אחד האירועים המטלטלים בתולדות הפוליטיקה הישראלית. היועץ האסטרטגי יונתן אוריך, היה זה שליווה את כל התהליך מצידו של ראש הממשלה היוצא, ויו"ר האופוזיציה היום, ח"כ בנימין נתניהו. בראיון לפודקסט של נדב פרי "הון שלטון" הוא מספר באינטימיות על הרגעים האחרונים של נתניהו בתור ראש ממשלה.

אוריך סיפר על הרגעים האחרונים של נתניהו בלשכתו: "היינו במשרד ראש הממשלה, חפיפה כזו עם בנט שעשו את זה רבע שעה... זה היה שעה, אבל לא חשוב. ואז יצאנו מהמשרד, נכנסנו לאוטו ופתאום השיירה זה כבר שני רכבים. אתה יודע כשרה"מ מגיע לכנסת והוא נכנס לאיזשהו מסדרון עושים חסימה, המסדרון ריק, אתה לא יכול להיכנס. ואז אנחנו מגיעים למסדרון ואנשים נמצאים שם. בא אליו איזה בן אדם אומר לו 'ביבי, אני יכול לתת לך לחיצת יד? להגיד לך תודה?', ואף אחד לא דוחף אותו".

על פירוק השותפות עם כחול לבן, הודה אוריך כי מדובר בטעות פוליטית: "אני חושב שזו טעות. אני חושב שגם הם (כחול לבן, יש עתיד) רואים את זה כטעות. אני מרגיש שזו טעות, אני גם יכול להודות שזו טעות, אבל זו טעות שצריך שניים לטנגו. אני חושב שכולנו היינו מרגישים טוב יותר בממשלה הקודמת שהיינו בה".

נתניהו וגנץ (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נתניהו וגנץ (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

האם נתניהו ינסה לחזור לכס ראש הממשלה, ומה צופן עתידו הפוליטי? אוריך לא יודע אילו סודות נתניהו שומר בשרוול, ומדוע הוא ממשיך בתפקידו ולא פורש: "לא מצליח להבין, ואני שמח שאני לא מצליח להבין. הוא מבוגר, הוא יכול לעשות יותר. יכול להיות שהוא יחשוב על הסיטואציה, אבל יימאס לו? לא. לדעתי הוא כבר שנים נמצא במסלול של שליחות כזאת. אני חושב שהוא יחזור, הוא מוכן להשקיע את זה. המשפחה שלו גם תומכת אותו לעשות את זה".

נתניהו בהצבעה על התקציב  (צילום: נועם מוסקוביץ')
נתניהו בהצבעה על התקציב (צילום: נועם מוסקוביץ')