משפחת נתניהו הביעה היום (שני) התנגדות להחלטת ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי, בעניין אבטחת בני המשפחה, שקבעה כי לאחר 12 שנים, תוסר האבטחה שהוצמדה לבניו ואשתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בהתנגדותם, הציגו בני המשפחה מכתב המכיל איומים כלפיהם, אשר לטענתם דורשים את המשך אבטחתם של בני המשפחה.

כזכור, עם הקמת הממשלה החדשה הוחלט להסיר את האבטחה מיאיר, אבנר ושרה נתניהו, בתום תקופה של כשישה חודשים מסיום תפקידו של נתניהו כראש ממשלה. התאריך המדויק הוא בשבוע השני של חודש דצמבר 2021. ההחלטה התקבלה אז בהתאם להמלצת השב"כ.

חברי הוועדה אשר החליטו על קיצור תקופת האבטחה לבני משפחת נתניהו הם יו"ר הוועדה לענייני שירות הביטחון הכללי, ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי הוועדה - שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שר המשפטים גדעון סער, שר המודיעין אלעזר שטרן ושר הדתות מתן כהנא.

נתניהו עצמו זכאי מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו. בינואר השנה, ועדת השרים לענייני שב"כ, שהייתה אז בראשות השר לשעבר אלי כהן, דווקא האריכה את מועד האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה - לשנה מסוף כהונתו, למרות שעמדת השב"כ הייתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד. עם כניסת הממשלה החדשה ועדת השרים התכנסה שוב, והחליטה לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת שב"כ.