אתמול דווח כי משלחת ישראלית ביטחונית נחתה בקהיר וקיימה פגישה עם בכירים מצרים בסוגיות ביטחוניות הקשורות לאזור. בהקשר זה דיווח הבוקר (שלישי) עיתון "אל-אח'באר", היוצא לאור בלבנון, כי המצרים העבירו לעמיתיהם הישראלים מסמך מדיני הקשור לעימות עם החמאס, ומטרתו היא לגבש רגיעה בת חמש שנים בין הצדדים, וכמו כן, להביא לעסקת חילופי שבויים. 

"המצרים העבירו למשלחת הישראלית מסמך מדיני הקשור למצב הביטחוני והכלכלי ברצועת עזה, שמטרתו להשיג שביתת נשק ליותר יותר מחמש שנים, כולל עסקת חילופי שבויים, שיקום ושיפור המצב ההומניטרי והכלכלי של הפלסטינים", מסרו מקורות פלסטינים לעיתון הלבנוני.

עוד דווח בעיתון הלבנוני כי ההתפתחויות המדיניות ימשיכו להתקיים בקו הטיסות בין ירושלים לקהיר, ולאחר ביקורו של ראש השב"כ הישראלי במצרים, ראש המודיעין המצרי עתיד להגיע לביקור בישראל. מטרת הביקור תהיה להביא להפסקת אש ארוכת טווח עם רצועת עזה, ולהשלים את עסקת חילופי השבויים. 

היועץ לביטחון לאומי, איל חולתא, טס היום (ראשון) לקהיר לשיחות עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, בנושא המצב בעזה והמשך תהליך ההסדרה עם חמאס. בתוך כך, סוגיית התיווך המצרי בעניין השבויים והנעדרים צפויה גם היא לעלות בשיחות.

כזכור, לפני יותר משבוע הודיע צה"ל כי התקיים מפגש של הוועדה הצבאית המשותפת לצה"ל ולצבא מצרים. במסגרת המפגש דנו הצדדים בסוגיות הדדיות בין הצבאות. בראש המשלחת מטעם צה"ל עמדו ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף אפי דפרין. במהלך פגישת הוועדה נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחותם של כוחות משמר באזור רפיח לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור זה. התיקון אושר על ידי הדרג המדיני.