עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את בני הזוג אוקנין העצורים בטורקיה, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לאחר פגישתו אמש עם מורדי אוקנין בתא המעצר באיסטנבול.

בפתח דבריו תיאר יסלוביץ' את פגישתו עם אוקנין אמש: "הייתה פגישה קשה, פגישה שעל ההתחלה בעצם הוא הציב בפניי שאלות קשות. בגלל שמדובר בדמות של עו"ד ישראלי הוא פרץ בבכי איך שנכנסתי, תא קטן, ישבתי איתו ביחידות, שזה הפתיע אותי מאוד שהרשו לי לשבת איתו לבד, לא יכולתי לחבק אותו כי הייתה הפרדה בינינו. נורא רציתי לתת לו חיבוק ישראלי טוב, ולחזק אותו כמו שצריך".

"הפתיעו אותי התנאים הלא טובים שהוא נמצא בהם, תנאים בסיסיים שאני אתמול כבר עבדתי לאורך כל משך שעות הלילה על מנת לדאוג לשיפור המצב שלו. אכן אחת המשימות החשיבות ביותר שיש פה לנגד עיניי זה לדאוג במהלך שהותו כבודו כאדם לא ייפגע", הוסיף.

"אני מודה ומתוודה שלי היה קשה, כי הוא אמר לי 'אתה יודע מה אני עושה', אמרתי לו 'נהג אגד', שאל איפה אני גר, אמרתי לו את מקום המגורים, והוא תיאר לי את הקו שלו שהוא עובר מתחת לבית שלי. תיארתי לעצמי שאפילו היה הנהג של הבן שלי", המשיך.

לבסוף נשאל יסלוביץ' היכן עומדים הדברים כרגע, והשיב: "כרגע אני צריך לקבל אישור להיכנס לבית המעצר שנטלי שוהה בו. הערעור יוגש היום עד מחר, כולי תקווה שהמאמצים שלנו יניבו פרי בזמן הקרוב".

בנוסף, עלה לשידור אחמד פרוג'ה, מי שצילם את הסרטון בו נראים בני הזוג מעט לפני המעצר: "זה קרה ממש באקראי, לא מתוכנן, לא חשבתי לרגע שיהיה עוד סיפור מאחורי העניין כולו. צילמתי את הסרטון לצורך מטרה מסוימת. חיפשתי זוג דוברי עברית להעביר מסר לחבר שעובד בחבר החשמל בשם משה על מנת, דיברנו אני והוא על העניין הזה איך הנמצב בטורקיה.

"אני יום אחרי הסרטון טסתי חזרה לארץ, ויום אחר כך הוא מעביר לי תמונה מטושטשת, תבדוק יכול להיות שזה החבר'ה שצילמת. אמרתי לו שזה לא ייתכן, ויום אחר כך הסירו את הטשטוש. אנשים מנסים לשדר מצב אחר שמואשמים בריגול או משהו, דווקא אלו, אני המום מהמעצר שלהם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm