השר לבטחון הפנים, עמר בר לב, התראיין היום (שלישי) בכנס התנועה הקיבוצית במלון גליליון בגליל העליון, ותקף את יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ואת הממשלה הקודמת, על כך שפעלו, לטענתו, להחלשת המשטרה.

"כולנו יודעים שבשנים האחרונות משטרת ישראל דוכאה. היא דוכאה בכך שלא היה מפכ"ל. דוכאה בכך שהיו שרים והיה ראש ממשלה שפעלו כנגד גופים ממלכתיים במדינת ישראל, בין היתר משטרת ישראל", אמר בר לב.

כמו כן התייחס בר לב להתבטאות מעוררת הסערה של האלוף איציק תורג'מן ב"מעריב", לפיה בעת מלחמה הצבא לא יעבור בוואדי ערה: "יכול להיות תסריט של מלחמה בצפון, שצריך להעביר אוגדה לצפון והעברת הכוח נחסמת בואדי עארה ומתעכבת 24 שעות. לכן אנו עובדים עם צה"ל להקמת חטיבת מג"ב משותפת, בשוטף תהיה חטיבה בצה"ל, אבל באירועים כאלה תהיה כמו כוחות מג"ב מילואים שחסרים בחירום".

השב"כ היה מעורב בחקירת הירי לביתו של ניצב חכרוש -  היועמ"ש מחליט מתי על שב"כ להתערב ומתי לא. בדוגמא של הירי לביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, מדובר בפגיעה בסמלי שלטון ולכן היתה חקירה משותפת של המשטרה והשב"כ.

עוד הוסיף בר לב: "אנחנו בוודאי רואים את הנגב והגליל בעדיפות לאומית  גבוהה, אנחנו לא רואים את יישובי יהודה ושומרון בעדיפות לאומית, והמפה שאנחנו נציג תבטא את העדיפות הזאת. מניח שיהיה על זה דיון נרחב בממשלה וויכוחים ואני מקווה ומאמין שמפת העדיפות הלאומית החדשה תהיה קרובה יותר למפה שלנו מאשר למפה בשנים האחרונות". 

בהמשך התייחס לפשיעה במגזר הערבי: "אנו מבינים שהפשיעה והפשיעה הלאומנית כנגד המדינה יש ביניהן חפיפה גדולה וראינו את זה גם ב'שומר חומות'. יכול להיות תסריט של מלחמה בצפון, שצריך להעביר כוחות וואדי עארה חסום והעברת הכוחות מתעכבת. אנו עובדים עם צה"ל להקמת חטיבת מג"ב משותפת לצה"ל ומשטרת ישראל, בשוטף תהיה חטיבה בצה"ל, אבל באירועים כאלה תהיה כמו כוחות מג"ב מילואים שחסרים בחירום".