לאחר סערת חוק החשמל: יו"ר סיעת רע"ם, חבר הכנסת ואליד טאהא, אמר היום (רביעי) בשיחה עם "מעריב" כי סיעתו החליטה להצביע נגד חוק התכנון והבנייה שמשרד הפנים מבקש להעלות להצבעה. לדבריו, הוא הודיע על כך לחברי הקואליציה מבעוד מועד, ובקואליציה מצדם פנו לסיעות האופוזיציה לשם גיוס תמיכה בו.

בשיחה ציין כי לשיטתו: "אני חושב שחריש יכולה להסתדר כמו כל עיר במדינה עם ועדת תכנון מקומית, ללא סמכויות מיוחדות". בנוסף, הדגיש חבר הכנסת כי חוק החשמל, שעורר סערה פנימית בקואליציה בעקבות השינויים שהכניס חבר הכנסת, יעלה להצבעה ביום שני הקרוב בוועדת הפנים, לקראת קריאה ראשונה. כזכור, בתגובה לסערה שהתחוללה בעקבות השינויים בחוק החשמל, איים חבר הכנסת טאהא כי "טרפוד החוק - משמעו הפלת כל חוק שהקואליציה תעלה".

בתגובה לכך, אמר יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין, כי "הקואליציה מבקשת לקדם הצעה שנוגעת לישוב חריש. באופן ענייני אנו תומכים בה עוד לפני שהיה משבר עם רע"מ. אנחנו לא נעשה גיוס נגדה. יהיה אצלנו חופש הצבעה". חבר הכנסת לוין הוסיף בריאיון לכאן ב' כי הליכוד יתן חופש הצבעה בעניין. "הם תומכים בהצעת החוק עניינית", הוסיף, "עוד לפני שזה נקשר למשבר של הקואליציה עם רע"מ". 

בשבוע שעבר, הפר חבר הכנסת מאזן גנאיים את המשמעת הקואליציונית, כשהצביע בעד הצעת חוק שהעלתה האופוזיציה, בדבר הקמת בית חולים בעיר סח'נין. חבר הכנסת הצביע בעדה יחד עם מפלגות הליכוד, הרשימה המשותפת והסיעות החרדיות. בסך הכל הצביעו 51 ח"כים בעד החוק מול 50 מתנגדים. 

לאחר ההצבעה, החלה לפרוץ מהומה במליאה. יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס החל לעבור בין שורות הקואליציה וקרא בקריאות נגד. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שניהל את הישיבה, השיב לעבאס: "לא ראוי מה שעשית". הנהלת הקואליציה הודיעה כי היא תתכנס ותבחן סנקציות כנגד חברי כנסת המפרים משמעת קואליציונית.