שר השיכון, זאב אלקין, הודיע היום (רביעי) כי בתום הליך ארוך שהחל עוד בתקופת רה"מ לשעבר אולמרט, הוחלט על קידום החלטת הממשלה על הקמת עיר חרדית חדשה בשם "כסיף", בנגב. טיוטת ההחלטה הופצה למשרדים הרלוונטיים וצפויה להגיע לאישור הממשלה בתחילת שנת 2022.

בתגובה להחלטה, הסיעות החרדיות הביעו התנגדות לקידום ההחלטה. ח"כ, יעקב אשר, תקף את השר אלקין ואמר כי הוא "שותף פוליטי בכיר של נציגי הפזורה הבדואית בנגב אבל לא בשביל לגור על ידם, לשם הוא מעדיף לזרוק את הזוגות הצעירים החרדים, זאת לאחר שביטל בציניות תכנית של 13 אלף יחידות דיור בקרית גת מערב". 

"התוכנית הוכנה במינהל התכנון עבור המגזר החרדי עם פוטנציאל של 20 אלף יחידות דיור נוספות כחלק מהקמת העיר שפיר. זו צביעות המהולה בחוצפה, השדדת וגם זרקת?", הוסיף. 

ח''כ יעקב אשר  (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ יעקב אשר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף בשיחה עם מעריב: "הצעת המחליטים להקמת יישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי בכסיף לאחר ביטולה של קריית גת מערב מערב - גזילת כבשת הרש"

כזכור, בשנה שעברה דווח כי שר הבינוי והשיכון לשעבר, יעקב ליצמן, החליט לגנוז את התוכנית להקמת העיר החרדית שיועדה לקום בצומת הדרכים של כביש 80 וכביש 31 המכונה צומת תל ערד, סמוך ליישוב הבדואי כסייפה. בכירים בממשלה טענו כי החרדים לא רואים ב"כסיף" פתרון מתאים לצורכי הציבור החרדי זאת משום שהיא רחוקה מיישובים עירוניים אחרים.