חבר הכנסת, דוד ביטן, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והעריך כי יש כיום סיכוי להקמת ממשלה אלטרנטיבית יחד עם שר הביטחון, בני גנץ.

"אני לא אומר שזה יקרה אבל סיכוי יש. זה משהו פוליטי שטוב לגנץ ולליכוד. אני חושב ששני הצדדים מבינים היום שהם עשו טעות ביחד", אמר ח"כ ביטן וטען כי "היו מאבקים, גם שר המשפטים הקודם יצר דינמיקה של סכסוך והתוצאה היא ששני הצדדים הפסידו. אנחנו הפסדנו את השלטון וגנץ הפסיד את ראשות הממשלה". 

חבר הכנסת מהליכוד הוסיף כי "אם ניסנקורן לא היה מגזים יכול להיות שהיינו הולכים על עניין העברת התקציב. נוצר סכסוך כזה שלא היה אפשר לקיים את הממשלה, גנץ נעלב בצדק ואז היה בלאגן. בסופו של דבר היו בחירות ואנחנו הפסדנו את השלטון וגנץ את ראשות הממשלה. אי אפשר להאשים רק את נתניהו - הייתה דינמיקה של דברים שיצרה מצב של סכסוכים בלתי פוסקים שגרמו לפירוק הממשלה הזו".

בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

בהתייחסו ל"חוק חריש", חשף ח"כ ביטן כי "ראש המועצה דיבר איתנו על העניין הזה וחשבנו שזה טוב לתמוך.  היינו תומכים בהרבה מאוד חוקים אם הקואליציה לא הייתה דורסת אותנו בצורה נוראית כמו שהיא עושה. בשבוע שעבר כשהם ביקשו מאיתנו, בקשר לחוק משאבי טבע, להפסיק את הפיליבסטר ולהעביר אותו מהר ואנחנו הקפאנו את זה כדי שהשבוע יהיה יותר רגוע. אפשר להגיע לסיכומים אין שום בעיה". 

כמו כן, התייחס ח"כ ביטן גם לכישלון הארכת חוק האזרחות, שנפל כזכור לאחר שתוצאות ההצבעה השמית היו 59 תומכים מול 59 מתנגדים. אפשר להסתדר גם בלי החוק הזה על ידי זה שפשוט במשרד הפנים יעבדו יותר קשה. זה לא יגרום נזק למדינה, והנה עכשיו מייצרים נוהל חדש והחוק הזה לא רלוונטי. היינו מוכנים לתמוך בחוק הזה אבל בצורה אחרת", אמר.

לדבריו, "היו אילוצים קואליציוניים עם רע"מ שהיו צריכים לתת לו הטבות וזה קורה כל הזמן, הוא כל הזמן סוחט דברים אז מה רצית? הם יעבירו את כל מה שהשמאל עושה ואת כל מה שקשור לימין אנחנו נעביר? זה לא רציני. אמרנו שהחוק הזה לא יפגע בביטחון המדינה והנה - התוצאה היא שהוא לא פוגע".

בסיום, גינה חבר הכנסת מהליכוד את תקיפת עיתונאי חדשות 13, ברוך קרא, בסמוך לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם סיקר את הדיון במשפט נתניהו, ואמר כי "אסור לנקוט באלימות אין על זה וויכוח. זה דבר שלא צריך לקרות, זה מזיק למאבק שאנחנו עושים בעניינים שקשורים לנתניהו. זה דבר לא צריך להיות".