צמד השדרים ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (חמישי) את תוכניתם בהתייחסות לשחרור בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין ממעצר בטורקיה, לאחר שהואשמו בריגול.  עד מהרה, השיחה גלשה להשוואות בין שחרור נעמה יששכר מהכלא ברוסיה, על ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לבין הפעולה העכשווית שנעשתה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד.

מגל פתח את דבריו בהומור ואמר: "אני רוצה להודות לארדואן שהביע חמלה, תודה ששיחררת שני חטופים, תודה על הרחמים וטוב ליבך. עוד מהאימפריה העות'מאנית זוכרים את טוב הלב של הטורקים. ברוך השם שיש לנו אנשים שדאגו ועשו ותודה לנתניהו. מאז ששיחררו את בני הזוג, הפיד שלי מלא בהודעות "לא כמו נתניהו". השניים הגיעו לארץ ועל מי כולם מדברים? ביבי".

כספית השיב בניתוח משלו לעניין וטען כי בניגוד לשחרור נעמה ישככר, הפעם דאגו לשמור על קשר רציף בין המערכות ולא יצאו בהצהרות כמו "ראש הממשלה ישוחח עם פוטין": "בתחילת האירוע צייצתי שרשור ששחזר שיחה בת 40 דקות בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לארדואן, כשהנשיא הישראלי נכנס לתפקיד. הרצוג לא הגיב, הדובר שלו לא הגיב, אז הבנתי שעובדים. הייתה הצהרה יום אחד מצד הנשיא, ראש הממשלה ושר החוץ שבני הזוג הם לא סוכנים ולא חברים בשום סוכנות ביון, זה מפתח לאירוע. מה שקרה זה שארדואן הלך על הראש של שר הפנים שלו. זה התחיל במקרה בגלל מלצרית שאמרה שהם צילמו ואז הטורקים עלו על עץ. מי שהוריד אותם היה ארדואן, אבל כן - לא צריך לחכות בשדה, לא היה צריך לקנות מתנה לגברת נתניהו ולומר תודות. שתקו, עבדו ועשו".

רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)

לאחר שנשאל על ידי מגל אם תהיה תמורה לשחרור בני הזוג, השיב כספית: "כל הגורמים המדיניים אומרים שאין, אבל אני חושב שתהיה.  ארדואן רצה מאוד לחמם, הרצוג זרם איתו. אבל היוונים והקפריסאים הביעו מיד מחאה והדרג המדיני הוריד את הנשיא מהסיפור. בסוף זו פעולה של שלושה - לפיד, בנט והרצוג שעזר. כל יום הם עשו הערכת מצב, הם הרדימו בכוונה. התנאי של הטורקים היה לא להוציא מילה מהפה עד שהמטוס ממריא. צבט לי בלב איך היא התעניינה בילד עם הצרכים המיוחדים, בניגוד להוא שנסע לרוסיה להביא את נעמה".

בשלב זה, ינון התנגד לדברים וטען כי "נתניהו לא נסע, הוא היה שם. לפיד השווה את נתניהו ל'רודן הטורקי'". כספית ענה בטענה כי מי שהשווה ראשון בין ארדואן לנתניהו זה הוא עצמו. מגל: "אבל אתה לא פוליטיקאי שעלול להיות ראש ממשלה וצריך לשחרר ישראלים מהשבי דרך הרמת טלפון למי שקראת לו רודן".

כספית: "אז הרימו לו טלפון והביאו אותם למרות הכל. זה סימן שהם טובים. דעתי על ארדואן וגם דעתו של לפיד ואחרים ברורה - מדובר ברודן". מגל סיכם: "השאלה אם אתה אומר את זה. מדובר בשני שרלטנים שאין להם סכר לפה וכל מה שהם חושבים הם אומרים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm