שוב מתיחות בממשלה: החלטתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלא להעניק את פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך בשל תמיכתו בחרם על אוניברסיטת אריאל עוררה היום (חמישי) סערה בממשלה וגררה ביקורת רבה מצד חבריה נגד ההחלטה השנויה במחלוקת. 

בין המבקרים הייתה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ממרצ, שאמרה לבן כספית וינון מגל ב-103FM כי לדעתה השרה טועה ואף תהתה באשר לסמכותה לבטל את הפרס בניגוד להחלטת בית המשפט. "אני חושבת שהשרה לצערי טועה ופועלת בניגוד לעמדת בית המשפט. אני לא רואה שיש לה סמכות לשלול פרס על הישגים במתמטיקה בגלל דעות פוליטיות וחבל לשוב ולהסתבך עם האירוע הזה".

זנדברג הוסיפה: "הפרס הוא לא פרס על עמדה פוליטית אלא על הישגים במתמטיקה, והוועדה חשבה שהוא ראוי לפרס. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תעניש אותו בצנזורה על הדעות הפוליטיות שלו".

גם יו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין הייתה בין המתנגדים להחלטה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "פרס ישראל ניתן על מצוינות אקדמית, לא על עמדות פוליטיות. ממשלה יקרה שלי - איפה השינוי?". 

ח"כ מוסי רז מסר: "שוחחתי עם פרופסור גולדרייך והבעתי בפניו שאת נפש מהחלטת שרת החינוך. מקומם ששרת החינוך בממשלת השינוי ממשיכה בדרכה של ממשלת הרדיפה והשחיתות. פרופסור גולדרייך הוא מדען בעל שם עולמי ונקבע כראוי לפרס ישראל על ידי ועדה מקצועית. רדיפה פוליטית נגדו בשל תמיכתו בשלום שוללת ממנו את הפרס".

כאמור, על פי שאשא ביטון, ההחלטה נובעת מחתימתו של פרופסור גולדרייך על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל: "כשרת החינוך ויו"ר המל"ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי", מסרה.

כזכור, שר החינוך לשעבר יואב גלנט, קבע כי הפרס לא יוענק לפרופסור גולדרייך, למרות החלטת הוועדה הבוחרת. בג"ץ ביטל את החלטתו של גלנט, אך לאחר חילופי הממשלות קבע בג"ץ כי השרה החדשה תצטרך להכריע בפרשה והבוקר היא פרסמה את החלטתה.