ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (חמישי) עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן. בנט הודה לנשיא ארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל. רה"מ הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו. ראש הממשלה אמר, כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר. השיחה בין השניים נמשכה רבע שעה.

קודם לכן, שעות ספורות לאחר ששוחררו ממעצר בטורקיה, בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין שוחחו עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד. לאחר שבירכו את הזוג על שובם לישראל, הודו השבים לראש הממשלה ולשר על מאמציהם לשחרר אותם מהמעצר. בשלב מסויים עלתה לשיחה גם בתם של הזוג, שירז, ואמרה: "החזרתם לי את ההורים שלי וזה הכי חשוב לי בעולם. אין לי מילים, אני מהבוקר בהיי מטורף תודה". לפיד השיב לבת: "בשיחה הראשונה אמרת  לי 'תחשוב שאלו ההורים שלך', אז חשבתי שמדובר בהורים שלי וגם ראש הממשלה חשב שמדובר בהורים שלו ובגלל זה הכל הסתדר".

בפתח השיחה אמרו בני הזוג כי "אנחנו בסדר, קצת מתרגשים עם כל מה שקרה בארץ, כולם נרתמו למשימה להוציא אותנו מהדבר הזה. כל התודות לנו, לכם, לממשלה, לך, ליאיר לפיד שר החוץ, וכבוד הנשיא". אנחנו רוצים להגיד לכם מקרב ליבנו - זה לא מובן מאליו מה שאתם עשיתם. הפכתם עולמות, הייתם לצידנו. אני שמעתי שכבוד השר, דיבר כל יום עם משפחתי, וגם כבוד ראש הממשלה. דיברתם עם משפחתי, דיברתם עם אחיותיי, עם אחי, עם בתי שירז, עם כולם. אני יודעת שכל הממשלה נרתמה, הפכתם עולמות למעננו, זה לא מובן מאליו בכלל. אנחנו אסירי תודה. אנחנו חזקים בזכותכם".

נטלי ומורדי אוקנין בביתם (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
נטלי ומורדי אוקנין בביתם (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)


שר החוץ לפיד שאל את נטלי כיצד הגיבה בנה אופק בכניסתה הביתה: "הוא שמח, קפץ, קפצתי עליו בנשיקות וחיבוקים. זה היה מדהים ומיוחד במינו. אני באמת חסרת מילים, אני גאה שאתם בממשלה שלי, אני גאה בכם. הצלתם עולם ומלואו".

ראש הממשלה: "אני רוצה להגיד לך שיש לך משפחה מאוד מיוחדת שגילתה כ"כ הרבה אחריות ואיפוק במהלך השבוע, אנחנו מצידנו עבדנו יומם ולילה. בעזרת השם וברוך השם, אתם פה. שתהיה לכם שבת רגועה ותקופה רגועה. שר החוץ עבד מאוד מאוד קשה כדי להגיע לרגע הזה".

שר החוץ: "תשמעי, שירז היא ילדה מדהימה. הדבר הזה שילדה בת 20 הובילה את כל הדבר הזה. אנחנו שולחים לכם חיבוק ואהבה מכל עם ישראל, ולכו לישון איזה 20 שעות לדעתי. אני הולך לישון 20 שעות". 

לסיום, בנט מסר למשפחה לא לשכוח ללכת לבית הכנסת ולברך "ברכת הגומל". נטלי: "כל מה שדרוש, בלי נדר אנחנו נעשה".

לאחר מכן נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח לראשונה מאז מעצרם של הזוג עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. השיחה ארכה כעשר דקות כאשר הנשיא הטורקי דיבר בטורקית והמתורגמנית תרגמה את דבריו להרצוג. מלשכת הנשיא נמסר כי השיחה התנהלה באווירה חיובית ובמהלכה הודה לו הנשיא הרצוג על תרומתו האישית להשבת הזוג ארצה. ארדואן מצדו, הדגיש את החשיבות שמייחס ליחסים עם ישראל.

גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם מורדי אוקנין ובירך אותו על שובם של הזוג לישראל. נתניהו הודה לכל מי שהיו שותפים להשבתם ארצה.