חברת הכנסת מיכל רוזין, פנתה היום (שישי) במכתב ליו"ר ועדת האתיקה, יוראי להב-הרצנו, בדרישה לכנס בדחיפות את הוועדה במטרה לדון בהתבטאויותיו האחרונות של חבר הכנסת דודי אמסלם. זאת מאחר ולטענתה, יש בהן חשד להסתה ואלימות. בין הדברים שאמר חבר הכנסת בדיון קולי בטוויטר: "נדרוס את בג"ץ, נכלא את השמאלנים".

"כנופייה מטורפת, בולשביקית, אנטי-ציונית השתלטה על המדינה. ראש הממשלה נתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא.. כל פקיד שממנים ישר מתהפך על הליכוד, זה לא יקרה יותר. רק אנחנו נמנה, פקיד שלא יעזור לנו נחתוך לו את המשכורת. מה אמסלם מתכנן עבור הקואליציה הנוכחית? אם אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם להיכנס לשטח הכנסת", אמר.

המכתב ליו''ר ועדת האתיקה וציטוט מדבריו של דודי אמסלם (צילום: צילום מסך)
המכתב ליו''ר ועדת האתיקה וציטוט מדבריו של דודי אמסלם (צילום: צילום מסך)

מוקדם יותר הבוקר, התראיינה העיתונאית טלי בן עובדיה בתוכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103FM והתייחסה לדבריו הקשים של ח"כ דוד אמסלם שאמר כי ברגע שהליכוד יחזור לשלטון, "נדרוס את בג"ץ, נכלא את השמאלנים", לדבריו. בן עובדיה אמרה כי "נראה לי שאחרי השבוע הזה אני פחות קרובה לכלא מאשר שאמסלם לשלטון. אוי להן לרשויות החוק ששותקות מול דברי הסתה, אבל מהגרועים ששמעתי. מרוב שמתייחסים לאמסלם כמו אל אנקדוטה משעשעת".

לטענת בן עובדיה, "אף אחד לא לוקח בחשבון איזה מילים נוראיות הוא אומר, אבל המילים של אמסלם הן מראה לתופעה הרבה יותר רחבה ומדאיגה - כמו האנשים שהודו לבנימין נתניהו וחושבים שרק מעצם היותו שוחרר הזוג מטורקיה. יש פה מהלך שלם של דה לגיטימציה, ודה לגיטימציה זו כבר מילה מכובסת לעומת מה שעושה המחנה הביביסטי".



בן עובדיה המשיכה ואמרה כי "אין לי דרך אחרת אלא לכנות אותם ביביסטים כי אני רוצה לבדל אותם מהימין ומהליכוד. יש פה תהליך חברתי, יש פה כמעט משהו שקורא למרד בחוק המדינה, אותם חוקים שהיא מתנהלת לפיהם עשרות שנים. ומפלגה גדולה, לא איזו אנקדוטה בכנסת, פשוט מחרימה את הועדות בכנסת, מחרימה כמעט כל דבר שקשור בממשלה הזו וקוראת תיגר על כל תהליך.

עוד אמר בן עובדיה כי "יש זרמי עומק שהם זרמים חברתיים שמשפיעים קדימה, ויהיה מאוד קשה לתקן אותם. אני כל הזמן חשבתי שכשיתחלף השלטון יבוא יותר שקט, ובסוף אני חושבת שהשקט כרגע הוא שקט מדומה ואני מרגישה שהזרמים האלה הם זרמים שבאמת מאיימים על אושיות השלטון".