ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי יתנגד להארכת החוק "למניעת הסתננות" שצפוי לעלות בראשון הקרוב בוועדת שרים לחקיקה. "זה חוק אכזרי שתכליתו למרר את חייהם של מבקשי המקלט. לא רק שהוא אכזרי, הוא גם מיותר כי אין עוד 'מסתננים' חדשים. יש לטפל מיידית בבקשות המקלט הרבות שטרם נענו. זה הדבר הצודק", רשם. 

החוק, שגובש עם רשות האוכלוסין וההגירה, נועד למנוע מקרים של הסתננות לישראל. הוא קובע כי מכל אדם שאינו בעל אזרחות ישראלית (כולל תיירים), שנכנס לארץ, יילקחו נתונים ביומטריים כמו למשל טביעות אצבע וזיהוי פנים. הנתונים יוכנסו למאגר לצורך בדיקות בעת הצורך. אשתקד הוארך החוק בשנה נוספת וכעת מבקשים בממשלה להאריכו בארבע שנים נוספות. 

חוק זה כאמור עורר מתיחות נוספת בקואליציה, זאת לצד סערת חוק החשמל. כזכור, יו"ר ועדת הפנים ויוזם החוק, חבר הכנסת וואליד טאהא (רע"מ), הכניס שינויים בנוסח החוק, בניגוד למתווה שאושר בקריאה הטרומית. בתגובה לסערה שהתחוללה בעקבות השינויים, אמר יו"ר ועדת הפנים בשיחה עם "מעריב" כי "טרפוד החוק משמעו הפלת כל חוק שהקואליציה תעלה".

וליד טאהא בדיון בקריאה הטרומית על חוק החשמל (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד מסר טאהא ל"מעריב": "דפוס ההצבעה של כל קואליציה אמור להיות בתמיכת חוקים שמעלים חברי הקואליציה. בהתאם לכך מצביעים בעד חוקי הממשלה בכנסת. במקרה ושותף קואליציוני ינסה לטרפד את הצעת חוק החשמל ואו כל הצעה אחרת שנעלה, זה אומר שרע"מ תצביע נגד הממשלה במליאה! אין שום דבר חד כיווני".

בסביבתה של השרה שקד אמרו בתגובה כי מדובר בניצחון לאיילת שקד, משלא התקיימה הצבעה. בסופו של דבר יעלו להצבעה רק הסעיפים שיש לגביהם הסכמה.