סערת הכותל: המתווה שאושר בממשלה בשנת 2016 ונוער לאפשר לאפשר לרפורמים, קונסרבטיבים ולנשות הכותך להתפלל ברחבות נפרדות בכותל המערבי, גורם לחיכוכים בתוך הקואליציה. שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח בתחילת החודש לאחר העברת התקציב כי יקדם את מתווה הכותל בקרוב, לאחר שהמתווה הוקפא במשך זמן רב. על רקע חידושו התייחס היום (שבת) לדברים השר לשירותי דת מתן כהנא ב"חדשות כאן", ואמר: "לא צריך לתת לזרמים אחרים לנהל את הכותל".

"יש עכשיו לצערי מסע של מכונת תעמולה שמנסה להפוך את הכותל למקום הכי משסע ומפלג בין יהודים במדינת ישראל", אמר השר. "אסור לנו לתת למכונה הזו לפלג אותנו. רוב מוחלט של היהודים בארץ ישראל הם יהודים אורתודוקסים. לא נכון לתת שליטה לחלקים מהכותל לזרמים שאינם מרוב המוחלט של היהודים בארץ ישראל".

מתן כהנא (צילום: פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: פלאש 90)

לאחר מכן התייחס כהנא לכך שהחרדים הצביעו בעד המתווה בממשלתו של בנימין נתניהו בשנת 2016: "היה מתווה שקודם על ידי נתניהו, הוסכם בשתיקה בין כלל השחקנים. אני לא תומך במתווה הזה, צריך לראות איך פותרים את המתלחמות אחת ולתמיד".

"אני חושב שענייני דת ומדינה צריכים לפתור במקשה אחת כשיש ויתורים הדדיים משני הצדדים. צריך לגמור את המריבות סביב הכותל, בלי שנותנים שליטה כזו או אחרת לזרמים שמהווים מיעוט קטן מאוד ביהדות", הוסיף.

חבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת העבודה הגיב לדבריו של כהנא ואמר: "אם כהנא רוצה לקדם את הרפורמות שלו, ראוי שיהיה יותר קשוב גם לעמדות יתר השותפות בקואליציה".

קריב הוסיף: "השר מתן כהנא שוכח כי רוב היהודים בישראל אינם אורתודוקסים, אלא חילונים ומסורתיים, ורובם המוחלט תומך במתווה הכותל ובפשרות נוספות בענייני דת ומדינה. הגיע הזמן שהשר כהנא יפסיק לפעול בהתאם להסתה של המפלגות החרדיות, סמוטריץ ובן גביר, אלא בהתאם לרוחה של הממשלה ולקווי היסוד שלה".