יו"ר הכנסת מיקי לוי הוציא הערב (ראשון) כתבי מינוי חדשים לאיוש ועדת האתיקה, לחברי הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ומיכל וולדיגר (הציונות הדתית), כחברי הוועדה. כתב מינוי כממלא מקום נשלח לחבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד). עד כה, לא צלחו נסיונותיו של יו"ר הכנסת לאייש את ועדת האתיקה בנציגים מהאופוזיציה מאחר וחברי הכנסת ממפלגות אלה החרימו את ועדות הכנסת. 

"אמשיך לעשות כל מאמץ כדי לאייש ולהפעיל את ועדת האתיקה של הכנסת מתוך אחריות לפעילות התקינה והראוייה של הבית״, מסר יו״ר הכנסת לוי. ואולם, דקות בודדות לאחר מכן, הודיע ח"כ אופיר כץ כי הוא השיב בשלילה לפנייתו של יו"ר הכנסת. "חבר הכנסת כץ אינו מעוניין במינוי ומוותר עליו, כל עוד הקואליציה תמשיך לדרוס את האופוזיציה, מסר. מאוחר יותר הודיעה גם ח"כ וולדיגר על התפטרותה מן הוועדה. "הקמתה של ועדת האתיקה בעת הזו, תוך התעלמות מכוונת של הקואליציה מהנהוג בכנסת עד כה, ותוך דריסתה של האופוזיציה והתנהלות שאינה הוגנת ואינה מכבדת את כללי הדמוקרטיה, גורמים לכך שלא אוכל לקבל את המינוי", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. 

כזכור, בשבוע שעבר מינה יו"ר הכנסת לוי את ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) כחברה בוועדת האתיקה של הכנסת, במה שנטען על ידי האופוזיציה כצעד חד צדדי. יממה לאחר מכן הודיעה גמליאל כי היא מוותרת על המינוי. גם חברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) פרשו מן הוועדה לאחר שמונו על ידי ח"כ לוי.