שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה את מינויו של שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, כחבר הועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה. זאת, לאחר שהשר לשעבר מאיר שטרית ויתר על חברותו בוועדה. 

כזכור, הודעתו של שטרית הגיעה בעקבות ביקורת והתנגדות של שרים בממשלה למינויו של שטרית, לאור טענות כי הוא שילם, לכאורה, דמי שתיקה לעוזרת הבית שלו בשל טענה שהטריד אותה מינית.

במכתב ששלח שטרית לשר המשפטים כתב השר לשעבר: "אני מבקש להודות לך ולממשלה על ההחלטה למנות אותי לחבר בוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד מפתח במערכת הממשל בישראל. על כן, שמחתי להיעתר לפנייתך לתרום מהידע ומהניסיון שלי, כשר משפטים לשעבר בפרטי ומתפקידי שר רבים נוספים בהם כיהנתי בכלל. המתקפות הפרועות עלי וגם עליך שלא פסקו גם אחרי החלטת הממשלה העלו אצלי הרהורים נוגים וצער. חוששני כי באווירה שנוצרה ללא שום הצדקה, יפגע תהליך המינוי. אני מעוניין כי יבחר האדם המתאים ביותר לתפקיד חשוב במעלה זה".

"דמי אינו הפקר", כתב שטרית והוסיף: "אני בז לכל המתחסדים והמתחסדות שבלי לבדוק לגופו של עניין התנפלו בעיוורון, כמוצאי שלל רב על נושא שנדוש כבר ונדון לפני שמונה שנים, שכולו שקר ועלילת שווא".