התנגשות חזיתית התרחשה היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה בין השר לתכנון אסטרטגי אלי אבידר לבין ראש הממשלה נפתלי בנט. במהלך הדיון על איכוני השב"כ, אבידר תקף את ראש השב"כ רונן בר, ואמר: "ככל שהוא משתמש באיכוני השב"כ - הוא התאהב בכלי הזה". בתגובה, בנט הרים את קולו על השר, ואמר: "מי אתה שתתבטא כך על ראש השב"כ?". 

לאחר הישיבה, השר אבידר שהצביע נגד האיכונים מסר: "הבטחנו שינוי, איך נביט לבוחרינו בעיניים כשאנחנו מפירים ברגל גסה הבטחה אחר הבטחה לשמור על הדמוקרטיה?".

"החלטת הממשלה, לה התנגדתי לפני זמן קצר, להחזיר את איכוני השב״כ היא חציית קו אדום. המהלך הזה סימן את כל מה שהיה רע בממשלת נתניהו.  אנחנו, שהבטחנו לבוחרינו שנשמור על הדמוקרטיה, עושים בדיוק את מה שממשלת נתניהו הרעה עשתה, רומסים אותה ברגל גסה. אין כל הצדקה לצעד כה קיצוני, לא יעיל ולא מידתי שכזה".

"זה התחיל בחוק הסמכויות שאותו טרם ביטלנו, המשיך בכך שלא עשינו דבר כדי להעביר חקיקה שתאסור על נאשם בפלילים להקים ממשלה וכעת מאשרים לשב״כ לשוב ולעקוב אחר אזרחים. בעצם ההחלטות היום אנחנו מכשירים את הקרקע לממשלות רעות עתידיות, להשתמש באותם כלים, ולא תהיה לנו את הזכות המוסרית להתנגד".

אלי אבידר תוקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. צילום: ללא קרדיט

כזכור, עוד לפני פתיחת ישיבת הממשלה אמר אבידר כי בכוונתו להצביע נגד: "היום אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ, הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעות החולות של הממשלה הקודמת". הוא הוסיף: "אני מצפה מכולם להצביע נגד, זו חציית קו אדום מטורף". 

זו הפעם השנייה בתוך פחות מיממה בה אבידר תוקף את הממשלה ומדיניותה, כאשר אמר במהלך אירוע שבתרבות שהתרחש אתמול בבוקר כי "לבנט יש מזל, מישהו מהשמיים נתן לו את ההזדמנות להיות ראש הממשלה, בממשלה כזאת היסטורית, שיכולה לשנות את פני החברה". הוא הוסיף כי "אני חושב שהוא לא מנצל את הפוטנציאל שיש לו בידיים".

בהמשך, התייחס לחוק המונע מנאשם בפלילים להקים ממשלה, והדגיש: "נאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה, לא בישראל ולא בירח - מה לא ברור?". הוא נשאל מה יעשה במידה והחוק לא יעבור, והשיב כי "החוק יכול לעבור. בנט ושקד רוצים דברים אחרים, אז מי אמר שצריך לתת להם להעביר אותם? עד שהחוק הזה לא עובר - הדברים שלהם לא עוברים".

"מצב הדמוקרטיה הישראלית לא יותר טוב ממה שהיה בתקופת נתניהו. חוק הסמכויות הוא חוק שלא צריך להיות במדינה דמוקרטית", הוסיף באירוע שבתרבות בצור הדסה. גורמים בממשלה מעריכים כי לאור העימותים האחרונים והעמדות של אבידר הוא יכול לשקול את האפשרות שעליה דיבר גם קודם לכן , והיא: התפטרות מהממשלה וחזרה לכנסת.