סערה בוועדת הכספים: חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הורחק היום (שני) מהדיון, לאחר שכינה את חיילי צה"ל 'פושעי מלחמה'. מילותיו של כסיף גררו תגובה חריפה מהמשתתפים בוועדה וחבר הכנסת שלמה קרעי הטיח בכסיף: "אתה כמו אנטיוכוס, וכמוהו גם אתם תעלמו".

תחילת האירוע הייתה בכך שח"כ ינון אזולאי ביקש לברך את הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג, על כך שהדליק נר חנוכה במערת המכפלה בחברון: "אתמול בערב בחר הנשיא הרצוג להדליק נר ראשון של חנוכה דווקה בעיר האבות שהיא סמל לעם היהודי בחג הזה שאור קטן ניצח את החושך אני מקווה שהנשיא ימשיך כך".

בעקבות כך, ח"כ כסיף החל לגדף את צה"ל ואמר: "ההחלטה של הנשיא להגיע אתמול לחברון היא מבישה. היא מועררת תחושת קבס לא פחות מזה. חברון היא עיר כבושה שמתנהל בה משטר אפרטהייד מחליא עם פשעי מלחמה על בסיס יום יומי. משטר אפרטהייד מחליא שמנהל אותו צבא ברוטאלי ומתנחבלים. יש פה כיבוש אלים על ידי צבא אלים ופולשים שמכונים מתנחלים".

כסיף אף תקף באופן אישי את הנשיא באומרו כי "זה שהנשיא הגיע לשם ונתן לגיטימציה זה בושה וחרפה. במיוחד שהוא הדליק את הנר בפני חבורה נאלחת שמצדיקה רב מרצחים כמו גולדשטיין. למגינת ליבה ובחרטה כבדה הצבעתי בעדו, הוא לא הנשיא שלי".

בשלב זה, יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר ביקש מכסיף לשמור על שפה נאותה אם ברצונו להמשיך להביע את דעתו בוועדה. ח"כ קרן ברק הוסיפה: "צה"ל הוא הצבא של כולנו, מה שקורה זה ההפך, כיבוש נגדי וזוחל של אנשים שאתה מייצג אותם, הם המרצחים. אם הגענו למצב שאנחנו מברכים פעולה פשוטה, שנשיא מגיע למערת המכפלה, שם קבורים אבותינו, הם הפעולה הרגילה הזו, נראית גבורה גדולה זו הבעיה שלנו. זה אירוע רגיל שאמור להיות בשגרה".

לאחר דבריה של ברק, כינה כסיף את חיילי צה"ל 'פושעי מלחמה', וקושניר הגיב: "אף אחד לא יקרא פה לחיילי צה"ל פושעי מלחמה, חיילי צה"ל מגנים על כולנו. אף אחד לא יקרא לחיילים שלנו פושעי מלחמה, מי שכן יעשה זאת בוועדה לא יהיה כאן".

חבר הכנסת אחמד טיבי יצא להגנת חברו למפלגה והזכיר כי קרוב למקום בו הדליק הנשיא נרות, התבצע טבח באוכלוסייה ערבית. "שבעה מטרים מהמקום בו היה הנשיא התבצע טבח ע"י פושע נאלח בשם גולדשטיין, שהנשיא לא התייחס אליו בנאומו. לעשות את זה מול תומכי גולדשטיין שעשו לו אנדרטת זיכרון, הביקור הוא חטא היסטורי", טען טיבי.

קרעי: "היו הרבה מקרי טבח בחברון, מדובר באירוע חנוכה שלא קשור לזה". לאחר מכן, הוצא ח"כ כסיף לאחר שלוש קריאות.

בעקבות הוצאתו מהוועדה, צייץ חבר הכנסת: "הוצאתי עכשיו מוועדת הכספים משום שכיניתי את חיילי ישראל בחברון "פושעי מלחמה". לא ישתיקו אותי מלומר את האמת: בשטחים הפלסטינים שכבשה ישראל ב- 1967, ובמיוחד בחברון, מתנהלים משטר אפרטהייד וטיהור אתני על בסיס יומיומי. מי שמבצע את אלה, הוא פושע מלחמה לפי כל הגדרה וקריטריון. נקודה".