יו"ר הכנסת מיקי לוי, ניהל היום (שני) מגעים עם האופוזיציה, על מנת להביא להסכמתם את חוק איכון השב"כ, בשל התפרצות הווריאנט "אומיקרון", שצפוי לבוא מחר לקריאה ראשונה. חברי האופוזיציה מצדם, הודיעו כי יהיו מוכנים להעלות עוד היום להצבעה במליאה, אך הציבו תנאי - שהקואליציה כולה תתחייב לתמוך בו על ידי הטלת משמעת קואליציונית.

ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה, קרדיט דוברות הכנסת

במכתבם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין, נכתב: "מדובר בנושא מציל חיים, אך כידוע, גורמים רבים החברים היום בממשלה ובקואליציה, התנגדו בעבר לשימוש בכלי. באותה עת פעלו בחוסר אחריות ואף התבטאו נגדו בחריפות".

עוד טענו במכתב, כי התנגדות חברי הממשלה והקואליציה הנוכחית בעבר ותמיכתם בהווה, נובעת לכאורה "מהעדפת שיקולים פוליטיים צרים, על פני בריאותם של האזרחים", כפי שנכתב. 

לבסוף הבהירו את נכונותם להעביר את הצעת החוק בקריאה ראשונה, בנוסף לדחיית הצעות אי האמון שנקבעו לשבוע הבא, אך דרשו בתמורה התחייבות מלאה מצד הקואליציה לתמיכה בחוק. 

תנאי האופוזיציה לאישור חוק איכוני שב"כ by maariv on Scribd

יו״ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הבהיר את התנגדות מפלגתו, ואמר: "מעקב לא מפוקח אחרי טלפונים של אזרחים הוא צעד פולשני שפוגע בזכויות אדם ואזרח. בריאות הציבור חשובה אבל כבר היינו בסרט הזה וראינו שהמעקבים פשוט לא עובדים".