מאז ההחלטה לחידוש השיחות על הסכם הגרעין, בירושלים קיימת דאגה רבה: ראש הממשלה נפתלי בנט קרא למעצמות העולם שלא "להיכנע לתכתיבי האיראנים ולא לחתום על הסכם שיאפשר לאיראן להגשים את מטרתה - להסיר את הסנקציות בתמורה 'לכלום כמעט", כדבריו. ראש התכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, ד״ר עידו זלוקוביץ, התייחס לדברים היום (שני) בריאיון לגדי נס, בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM ואמר: "בסוגיה האיראנית, ראוי שישראל תגלה מדי פעם קצת צניעות מול האמריקאים". 

ד"ר זלוקוביץ התייחס לחשש הישראלי מכישלון השיחות מול איראן, שעלול לערער את היציבות באזור המזרח התיכון וקבע כי מדובר ב"יציבות שמזמן התעררה", והסביר: "אנחנו ממשיכים באותו הקו. בכל פעם שדחקו את האיראנים עם הגב אל הקיר הם, ידעו להפעיל טרור בכל מיני גזרות". 

עוד אמר כי מדובר בקו פעולה מוכר שאליו ישראל נערכה מראש. "רק לאחרונה ממשלת ישראל חשפה את מי שעומד בהתקפות באמצעות כל טיס בלתי מאוישים באזור המפרץ. ארה״ב הכניסה ארבעה אנשים לרשימת הסנקציות שלה וזאת הכנה לקראת הצעדים הבאים". ד"ר זלוקוביץ קבע כי "ברגע ששיחות הגרעין יכשלו, ישראל תשמור לעצמה אופציות נוספות. אני לא מדבר על מלחמה או פעולה התקפית, לשם מדינת ישראל לא יכולה ללכת בלי תוכנית פעולה משותפת עם ארה״ב. זה כן העברת מסר ואיתות למי שעומדים מאחורי הטרור". 

בהמשך, העביר ביקורת על הקו שמוביל ראש הממשלה בנט, מול הממשל האמריקאי בעניין השיחות על הגרעין, וקבע כי ישראל לא יכולה להתעמת עם ארה"ב. "אני לא חושב שבמדינת ישראל מי שעמד או עומד בראשה, מבן גוריון, נתניהו ובנט, יכול להכתיב למעצמה כמו ארה״ב מה קווי המדיניות הנכונה". עוד אמר: "אם כל האהבה והפטריוטיות שלנו, כדאי שנגלה גם צניעות לאמריקאים. יש אינטרנסים רחבים שלפעמים עוברים מעל הראש והממשל הנוכחי הוא מאוד זהיר ולא רוצה לצאת לפעולה נרחבת כי הוא מוטרד ממחירי הנפט והאספקה". 

ד"ר זלוקוביץ הוסיף: "ראינו איך ביידן משחרר מהרזרבה של ארה״ב. הדבר האחרון שהוא רוצה זה לפגוע באספקת הנפט מהמפרץ הפרסי.  האיראנים יודעים את זה". מיד לאחר מכם קבע כי ישראל נמצאת כרגע במקום לא פשוט. "מצד אחד, הממשל האמריקאי לא רואה את האופציה הצבאית. ומצד שני, הידע ליצור פצצה גרעינית נמצא בידיי האירנים, הרכבת מזמן יצאה מהתחנה", אמר. 

בסיום דבריו, התייחס למצב הפנימי באיראן: "יש שחיקה ועייפות מהמשטר הקיים. איראן היא אחת המדינות מספקות הנפט הגדולות ביותר, לא יכולה לדאוג לעצמה. זה מצב אבסורדי". ד"ר זלקוביץ סיכם: "שמענו קריאות של המונים ברחובות שעזה לא מעניינת אותם. צריך לעשות הפרדה בין המשטר האירני לעם האירני".