הפרשן לענייני משפט ושדרן 103fm גיא פלג שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד על עדותו של ניר חפץ במסגרת משפט נתניהו, והעריך מה עמד מאחורי החלטתו להפוך לעד מדינה: "סביר להניח שאם הוא לא היה חותם על ההסכם, היו מגישים נגדו כתב אישום על תיווך לשוחד". 

פלג סיפר כי "ניר חפץ אמר שהלחצים שהופעלו עליו בחקירה היו כבדים מאוד ואפילו הוא אמר מפלצתיים, אך שהחלטתו להפוך לעד מדינה הייתה רציונלית. הוא חשב שהסחורה שיוכל לתת לא יהיו לה קונים, ודיבר על תחושת האכזבה הקשה מנתניהו הוא סיפר כשהוא אכל את התופת בחדר החקירות, לשיטתו המשחק שנתניהו לא נחקר גרם להארכת המעצר שלו כי הפך חשוד בשיבוש".

הוא הסביר: "ניר חפץ, על פי עדותו, עבר עבירה פלילית חמורה שהיא שיבוש. חפץ העיד היום שהוא חשב שכל התיווך שלו בין אלוביץ' לנתניהו וכל הפעולה שלו לא הייתה פלילית, ושהפעולה הפלילית היחידה שהייתה היא שיבוש. אך הוא מספר היום שהוא נועץ עם עורך דינו בחדר החקירות, שאמר לו שייקח בחשבון שעבירת השיבוש מקרינה על עבירת המקור, כלומר מי רוצה לשבש חקירה? אדם שמפחד שיתפסו ראיות שקושרות אותו לעבירה פלילית. אם הוא לא היה חותם על הסכם עד מדינה, האם היו מגישים נגדו כתב אישום על תיווך לשוחד? זו הערכה שנראית לי סבירה ביותר".

פלג הוסיף וסיפר כי "חפץ חיזק את המעורבות הגדולה של נתניהו בהיענות החריגה של וואלה. הוא סיפר שבני הזוג נתניהו ביקרו בבסיס צבאי ונתניהו באופן אישי העביר לו הנחיות לגבי התמונות של רעייתו מהבסיס. הוא מחזק את המודעות לכאורה של נתניהו על מה שמכונה ההיענות החריגה בוואלה".

בהמשך פנה לדבר על תיק 2000: "בתיק 2000 תפקידו לגמרי אחר. אם בתיק 4000 הוא מעיד על עבירות פליליות, בתיק 2000 הוא בעיקר שם את היסודות להבנת התיק כולו. דרך העדות, אנו מבינים את המשמעות הגדולה שנתניהו ייחס לידיעות אחרונות. לא התרשמתי מאינטראקציה של מוזס וחפץ עם מישהו".

"אם אנו רוצים לסכם את יום הדיונים, זה היה רגע דרמטי של ניר חפץ בו הוא פרץ בבכי עד כדי כך שלא היה יכול להמשיך, זה גרם לעצירת הדיון. זה היה הרגע שהוא סיפר שהיה במצב בחקירה מאוד קשה, הוא כבר מתחיל להתלבט בשאלה אם להפוך להיות עד מדינה, כשמלווים אותו שלושה פרקליטים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm