לשכת ראש הממשלה אישרה היום (רביעי) כי אשת ראש הממשלה, גילת בנט, וילדיו, ימריאו היום לחופשה בת מספר ימים בחו"ל. בני המשפחה היו אמורים לנפוש באי מאוריציוס שבאפריקה, אולם נוכח ההחלטה להגדיר את מדינת היעד כמדינה אדומה, יעד החופשה שונה. עוד נמסר כי "לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים, שונה יעד החופשה, בהתאם להנחיות המעודכנות".

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט המליץ שלא לטוס לחופשות מעבר לים, זאת בשל התפרצות הווריאנט הדרום אפריקאי . במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך ביום שישי האחרון, אמר רה"מ כי "אני לא ממליץ כרגע לטוס לחוץ לארץ באי וודאות שכזו".

בתגובה, ח"כ ישראל כ"ץ תקף ורשם כי "ככה זה כשהשקר הפוליטי הפך לנורמה והדוגמה האישית נרמסת בראש חוצות. פשוט חוצפה".

ח"כ קטי שטרית הוסיפה ואמרה כי "אשת ראש הממשלה וילדיו, ימריאו היום לחופשה בת מספר ימים בחו"ל. לא נותר לי אלא רק לדמיין איזה סערה הייתה כאן לו הם היו יאיר אבנר ושרה". ח"כ מלכיאלי תקף וכתב כי "מדינות האני מעל כולם ממשיכה, משפחת בנט בנופש בחו"ל בניגוד לעמדתו של נפתלי. אבדה הבושה".

ח"כ מירי רגב כתבה: "אחד בפה ואחד בבנט. ביום שישי עמד בוש הממשלה בנט וקרא לכולם לא לטוס ולהישמר מפני זן האמיקרון. אלפים ביטלו את הטיסות והחופשות המשפחתיות שתוכננו לחג החנוכה. (עם או בלי החזר כספי). ומי לא ביטל? משפחת בנט שיצאה לחופשה פרטית.
ושר החוץ יהיר לפיד שיצא גם הוא לחופשה פרטית. הם עושים מה שבא להם, לא רואים אותנו ממטר. ממשיכים לשקר ולהבהיל את הציבור. פשוט שקרן בנטלוגי".

בתגובה, השיב רה"מ לביקורת ואמר כי "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל.  אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הוריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים. משפחתי הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש". 

נפתלי וגילת בנט (צילום: אריאל זנדברג)
נפתלי וגילת בנט (צילום: אריאל זנדברג)

יציאתם לחופשה מתרחשת לאחר שקבינט הקורונה הטיל הגבלות על הישראלים השבים מחו"ל.  במהלך אותה ישיבת קבינט אמר ראש הממשלה כי "אנחנו נמצאים כרגע במרחב אי ודאות, זה מרחב לא פשוט ולא נוח להיות בו. אני הגדרתי את זה מוקדם יותר היום כ'תקופת הערפל'. נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה. בכל יום אנחנו נלמד יותר ונדע יותר".

בהתאם להחלטת הממשלה ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, סווגו 50 מדינות ביבשת אפריקה כאדומות. נדגיש כי קיים איסור יציאה מישראל למדינות אדומות, למעט חריגים ובאישור ועדה בראשות משרד הפנים. כל החוזרים ממדינה אדומה, לרבות מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד מלא.