סיעות ש"ס ויהדות התורה, בתיאום עם סיעת הציונות הדתית, יוזמות הקמת מטה מאבק משותף, במטרה ליצור חזית יהודית נחושה נגד "מהלכי ההרס של ממשלת הזדון". בהודעה משותפת שפרסמו בסוף השבוע לשכות ח"כ אריה דרעי וח"כ יעקב ליצמן נאמר כי המטה ייאבק נגד כוונת הממשלה לקדם את "מתווה חילול הכותל" וכן לנוכח הכוונה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, להעביר את הרפורמה "לפגיעה במערך הכשרות ולפגיעה במעמד הרבנות הראשית", ולנוכח סכנת "הגיורים הרפורמיים".

בהודעת דרעי וליצמן נאמר כי מחר יתכנסו לישיבת סיעה משותפת יו"ר ש"ס דרעי וראשי יהדות התורה ח״כ הרב משה גפני וח"כ הרב יעקב ליצמן, וכל חברי הכנסת שלהם. המטרה היא "ליצור חזית יהודית נחושה, תוך קביעת צעדי פעילות המטה המשותף, שיוביל מאבק ציבורי נרחב להגנת המדינה היהודית ושמירה על ערכי מסורת ישראל, מידי קואליציית הזדון הרפורמית, בראשות בנט־לפיד־ליברמן, יחד עם מבצעי צעדי ההרס, כהנא־קריב־אלקין".

נשות הכותל בתפילה בכותל המערבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
נשות הכותל בתפילה בכותל המערבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בתוך כך הודיעו נשות הכותל כי הן מתכוונת להגיע היום לתפילת ראש חודש טבת בעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי. זאת "בצל חשש כבד מאלימות בשל ההסתה מצד הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין, שקראו לציבור 'לעשות הכל' כדי לשמור על 'קדושת הכותל'".

"הקריאה לאלימות מצד מנהיגי הציבור החרדי מדאיגה מאוד ומחדדת שוב את הצורך הדחוף ביישום מתווה הכותל. ממשלת ישראל חייבת לאשר את המתווה ולהביא שקט ושלווה לכותל״, מסרה יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל.