סקר מנדטים שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12 לרגל ציון חצי שנה להקמת הממשלה העלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה נשארת הגדולה ביותר, אך לנתניהו עדיין אין ממשלה.

בכיר בליכוד חושף: זה האיש שצריך להחליף את נתניהו בראשות המפלגה

עוד עלה בסקר כי הנושאים שחשובים ביותר לציבור הם לאו דווקא איומים קיומיים כמו הגרעין האיראני, אלא "החיים עצמם": יוקר המחיה לצד האלימות והפשיעה הן בעיני מרבית הנשאלים הנושאים החשובים ביותר שעל הממשלה לטפל בהם בהקדם. 

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים ואחריה מפלגת יש עתיד עם 19 מנדטים. את המקום השלישי חולקות ש"ס וכחול לבן עם תשעה מנדטים לכל אחת, ואת המקום הרביעי עם שבעה מנדטים כל אחת חולקות מפלגת העבודה, יהדות התורה והציונות הדתית. 

מפלגת ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט מאבדת מכוחה ומקבלת שישה מנדטים, וכך גם הרשימה המשותפת וישראל ביתנו עם שישה מנדטים כל אחת. סוגרות את הרשימה מרצ ורע"מ עם חמישה מנדטים לכל אחת - ומפלגת תקווה חדשה, לראשונה בסקר חדשות 12, לא עוברת את אחוז החסימה. 

מפת הגושים: גוש ממשלת השינוי - 57 מנדטים, גוש נתניהו  - 57 מנדטים, הרשימה המשותפת - שישה מנדטים. 

בשאלה איזו ממשלה הם מעדיפים, מרבית הנשאלים -43% -השיבו כי הם מעדיפים ממשלה בראשות נתניהו, לעומת 36% שתומכים בממשלה הנוכחית בראשות בנט-לפיד. 14% השיבו כי אינם מעדיפים אף לא אחד מהם. 

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל עם 45% לעומת בנט עם 25%, או נתניהו עם 48% לעומת לפיד עם 24% תמיכה בלבד.

כמו כן, לפי אחת התוצאות המפתיעות שעלו מהסקר, מרבית הנשאלים השיבו כי הם אינם מעוניינים שתתקיים הרוטציה בין בנט ולפיד: 44% לא רוצה, 40% רוצה ו-16% לא יודע. מפילוח הנתונים עלה כי רבע מתומכי הקואליציה הנוכחית לא רוצים שלפיד יהיה רה"מ.

הסקר בדק גם כיצד מעריך הציבור את תפקודם של שרי הממשלה והעומד בראשה, והעלה כי כמעט כולם, למעט שר הביטחון בני גנץ, ירדו באחוזי התמיכה. 

בשאלת הערכת תפקודו של בנט כראש ממשלה - 44% חושבים שטוב, 47% חושבים גרוע. עבור שר החוץ לפיד - 42% טוב, 47% גרוע. בני גנץ, כאמור, הוא היחיד שעלה באחוזי התמיכה וכעת הוא השר האהוד ביותר בממשלה, עם 55% שחושבם שתפקודו טוב ורק 33% חושבים שגרוע. 

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שומרת על איזון עם 41% טוב ו-41% גרוע, שרת הפנים איילת שקד עם 33% שחושבים שתפקודה טוב ו-51% גרוע, וסוגר את הרשימה שר האוצר אביגדור ליברמן, עם 35% בלבד שחושבים שתפקודו טוב מול 56% גרוע. 

לסיום, בדק הסקר מהי, לדעת הנשאלים, הבעיה הבוערת ביותר שהממשלה צריכה לטפל בה. באופן מפתיע, התשובות מתמקדות דווקא ב"חיים עצמם" ולא באיומים הקיומיים, עם 39% מהנשאלים שחושבים שהנושא הבוער ביותר הוא יוקר המחייה, ו-34% שענו כי מדובר באלימות והפשיעה. רק 12% השיבו שהבעיה הבוערת ביותר היא הגרעין האיראני ומחצית מכך, שישה אחוזים בלבד, השיבו כי מדובר במגפת הקורונה.