השר לענייני דת מתן כהנא שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחס לטבעת האבטחה סביבו, בעקבות איומים על חייו: "ההרגשה היא לא נעימה, זה לא מצב שחשבתי שאי פעם אגיע אליו, שאני אקבל אבטחה מהנסיבות האלו. אני חייב לציין שאני משוכנע שגם אלו שמתנגדים בתוקף לקו שאני מוביל, 99.9% מהם הם שומרים חוק וסולדים מאלימות, הם יודעים מה נכון ואיך נכון לעשות מחאות, לצערי בקצה יש גם כאלו שלא".

"לא קיבלתי מידע מאיזה מגזר, קיבלתי רק שכנראה יש כזה דבר ושירותי הביטחון מתייחסים לזה מאוד ברצינות. חבל, אסור לנו להכתים ציבור שלם שמתנגד לדרך שלי ועושה את זה בדרך הכי לגיטימית בעולם. אני כן אומר שלכל הפוליטיקאים ולכל מנהיגי הציבור - אנחנו צריכים להיזהר בלשוננו כי יש אנשים בקצה שיכולים להבין את זה לא נכון", הוסיף כהנא.

השר התייחס לרפורמת הגיור, אותה הוא מנסה להעביר בימים אלו ושבעקבותיה, ככל הנראה, זכה לאיומים על חייו: "בתוך הקואליציה אני לא צופה בעיות. בסוף מתווה הכשרות גם בתוך חוק הכשרות יש את מה שהיה בהסכם הקואליציוני ואף יותר מזה. חשבתי שנכון ללכת למהלך יותר נרחב בנושא הכשרות ואני שמח שהקואליציה הלכה יחד איתי בנושא הזה. קיבלתי עזרה רבה מיוליה ומכל מי שעסק בנושא".

הוא סיפר כי ינסה מהלך דומה גם בתחום הגיור: "אביא מתווה שנמצא בתוכו העיקרון עליו הוסכם בהסכמים הקואליציוניים. אני כרגע מנסה להביא מתווה שמוסכם על ידי מרבית גדולי הציונות הדתית ואני חושב שזה לטובת העניין - ככה יבואו יותר מתגיירים. אם זה יהיה מתווה שהוא במחלוקת עזה יכול להיות שלצערי המתגיירים הפוטנציאלים עלולים לא לבוא".

הרבנות הראשית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרבנות הראשית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר נשאל מדוע הרפורמות הספציפיות בתחום הגיור והכשרות חשובות והשיב כי "בכשרות כולם יודעים שיש בעיות קשות, כולל ביקורות פנימיות, דו"ח ביקורת של הרבנות והצעת תכנית שיפור של הרבנות שהיא עצמה דחתה. אם היו עושים עד היום משהו לא הייתי אומר כלום אבל כשהגעתי נאלצתי לטפל בזה. אותו דבר בגיור - יש 450 אלף אנשים שאבא שלהם או סבא שלהם היה יהודי ועל פי ההלכה הם אינם יהודים. עד היום לא נקפו אצבע או לפחות לא נעשה דיי כדי להתאמץ ולהביא את האנשים האלו להתגייר על פי ההלכה ולחזור הביתה ליהדות. יש פה אירוע של זהותה היהודית של מדינת ישראל. האנשים היקרים האלו זה אנשים שעובדים אתנו, לומדים אתנו ומשרתים אתנו בצבא. החיילים הכי טובים שלי בטייסת היו גם כאלו. יש פה בעיה מבחינת הזהות היהודית של מדינת ישראל ועד היום לא נעשה כלום כדי לתת מענה לאנשים האלו ואני עכשיו רואה אחריות גדולה על הכתפיים שלי, ויחד איתי עוד רבנים גדולים, רואים אחריות גדולה על הדור שלנו, שהאנשים האלו יחזרו הביתה ליהדות על פי ההלכה ולשם אני חותר".

כהנא התייחס גם לכינוי החדש לו הוא זוכה בקרב מתנגדיו – "מתייוון": "צריכים להיזהר עם הדיבורים האלו, זה מתחיל באנטיוכוס ועובר למתייוון, מרבית האנשים רואים בזה מחמאה. אבל צריך להיזהר".

לאחר מכן, הוא תיאר כיצד הרגיש כששמע על החקירה באזהרה של שני שוטרי מג"ב, אשר נטרלו מחבל בשער שכם בירושלים: "ראיתי את הסרטון המלא שהוציאה המשטרה ואני חושב שהשוטרים פעלו בצורה מעולה. הם תפעלו אירוע מבצעי בקור רוח, חתרו למגע וחתרו לסיום האירוע. לוחמים מסיירת מטכ"ל לא היו עושים את זה טוב כמוהם. מגיעה להם את מלוא ההערכה על האופן שבו הם פעלו וזה מה שחשוב. הם קיבלו גם גיבוי מכל הקשת הפוליטית לשמחתי".

"אם זה הנוהל שכל פעם שיש נוהל מבצעי הוא מסתיים בחקירה באזהרה אז זה נוהל רע. אני מתקשה להאמין שיש כזה נוהל ואם הוא קיים הוא יתבטל במהרה. אני ראיתי את הגיבוי ששר הבט"פ העניק לשוטרים האלו ואני מיד כתבתי לו בפרטי שהוא צודק מאוד. בפירוש מדובר בלוחם ולוחמת שפעלו בצורה מצוינת".

לסיום, הוא התייחס לשיחות הגרעין שהתחדשו בווינה וטען: "לשמחתי הרבה כל ההנהגה הישראלית, החל מראש הממשלה ודרך ראשי הארגונים, כולם מבינים את האירוע שהאיראנים מנסים לבטל את הסנקציות ולהרוויח זמן. אנחנו צריכים למנוע את זה בכל מחיר כולל לעלות על השולחן אופציות נוספות. זה לא רק הגרעין זה הסיפור שאיראן שולחת את הזרועות שלה לכל האזור ובעצם מקיפה אותנו בזרועות תמנון שנלחמות בנו. אנחנו צריכים להבין שאיראן אם יגמרו הסנקציות יהיה להם עוד מיליארדים לשפוך על מכונת הטרור העולמית שלהם, בטח ובטח על האזורית שמקיפה אותנו, ואי אפשר להסכים לזה. לשמחתי הדבר הזה ברור וכולם בהנהגתו של ראש הממשלה פועלים בכיוון הזה".