ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שלישי) עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס ועם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס בתום הפגישות, השלושה ימסרו הצהרה משותפת לתקשורת.

ראש הממשלה בנט בהצהרה: אנו מכירים באיומים באיזור המורכב שלנו, אשר גורמים לדאגה משותפת: הדאגה לנושא האקלים, הדאגה לבריאות ולפרנסת אנשינו, והדאגה לביטחון שלנו מול הטרור.אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האיזור הזה - יום ולילה. לא נעצור לשנייה אחת. זה קורה כמעט מדי יום. מול הכוחות ההרסניים, נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף.במקביל, אנחנו מחזקים את הקשרים עם ידידינו, בכל התחומים".

לפני הפגישה בין בנט לנשיא קפריסין, אמר רה"מ: "ברוך הבא לירושלים, ידידי ניקוס. נהדר לארח אותך. היחסים בין האומות שלנו חזקים מתמיד, הרבה מזה בזכות היוזמה והמנהיגות שלך. אנו מבינים ומעריכים זאת. בזמן שבו כוחות הרסניים מנסים להפוך להרסניים עוד יותר, חשוב ביותר שאנו, הכוחות החיוביים, נעבוד יחד בשמירה על השגשוג, ההגנה והכלכלה באזור מזרח הים התיכון".

"היחסים בין שתי האומות שלנו הם מעבר לאינטרסים המשותפים. אנחנו חולקים ערכים משותפים ולעיתים, גם בעיות משותפות. אני מצפה מאוד לוועידה הבילטרלית היום בהשתתפות יוון, קפריסין וישראל", הוסיף בנט.

בתום המפגש חתמו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, וסגן שר החדשנות והטכנולוגיה הקפריסאי על הסכם שיתופי פעולה בתחום המחקר המדעי והטכנולוגיה לקידום המצוינות המדעית של ישראל וקפריסין, במעמד ראש הממשלה והנשיא. 

ההסכם מחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות, ומספק מסגרת חדשה לקידום ותמיכה של רעיונות ומחקרים מדעיים, טכנולוגיים בין שתי הממשלות. ההסכם יעודד גם שיתופי פעולה בין מוסדות מחקר מדעיים של שתי המדינות, מימוש תכניות ופרויקטים מדעיים וטכנולוגיים משותפים, חילופי מדענים וסטודנטים ויצירת מחקרים מדעיים יזומים בתחומי עניין משותפים כפי שיסכימו עליהם הצדדים, וביניהם למשל היערכות לאסונות טבע (רעידות אדמה, שריפות, צונאמי), חקר מדעי הים ועוד.
 
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן: ״שמחה לחתום על ההסכם החשוב הזה. המוח הישראלי והשגיו בעולמות המדע והייטק מהווים נכס אסטרטגי ליחסי החוץ של מדינת ישראל. ההסכם יחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות ויעזור לחוקרים שלנו לקדם פרוייקטים קיימים ונוספים.״