האם יש הבדל ביחס התקשורת למשפחות ראשי הממשלה? העיסוק התקשורתי הנרחב במשפחות בעלי התפקידים הבכירים במערכת הפוליטית, ובאופן ייחודי גם במתרחש במעון ראש הממשלה, לא זר לציבור הישראלי וגם לא לעיתונאים ואנשי התקשורת. האם באמת ישנו שינוי ביחס העיתונות למשפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, או שרמת העיסוק בה יצמח למימדים שבה עסקה התקשורת במתרחש בתוך בית משפחת נתניהו? על כך שוחחה היום (שלישי) אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס עם כתבת וואלה! טל שלו בפאנל התקשורת בפסגת העסקים של מעריב ו-וואלה!

תחילה טענה אשת התקשורת כי נתניהו הוא לא רק אשף תקשורתי ש"אימן" את התקשורת לעקוב אחר דבריו ומעשיו בקנאות: "זה לא רק זה, הוא ואשתו והילד שלו סיפקו כל כך הרבה כותרות, ודברים שהם הכי מזעזעים בעיניי. כמו למשל הסיפור עם אמנון אברמוביץ', שנשרף בטנק, ולילד היה מה לומר על זה. בעיניי זה בלתי נתפס. פשוט ניזונו מסיפורים פיקנטיים. משפחת נתניהו סיפקה סיפורים צהובים, ורוב האנשים אוהבים את זה. זה מה שהכי מוכר".

אמנון אברמוביץ' ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אמנון אברמוביץ' ונתניהו (צילום: פלאש 90)

על התקרית בה טסה גילת בנט, אשת ראש הממשלה, לחו"ל עם ילדיה, למרות האזהרות של קבינט הקורונה מטיולים לא רצויים לחו"ל, אמרה ניר-מוזס: "אני לא הייתי טסה לחו"ל, אני מודה. אבל מצד שני, אין לי ארבעה ילדים קטנים, לא עברתי טראומה, הילדים האלה עברו מהפך מטורף, ולך תדע מה קורה בנפש שלהם. אני לא מכירה את גילת בנט, אבל הרגשתי איכשהו שהיא מגנה על הנשמה של הילדים שלה, ולא כי הוא חלש והיא לא שמה עליו. לפתוח מהדורות עם הסיפור הזה?".

נפתלי וגילת בנט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
נפתלי וגילת בנט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

אבל אם זו הייתה שרה נתניהו?
"אני לא אומרת לא לסקר את זה, אבל פרופורציות. תראו, אנחנו לא עושים את זה רק לשרה, שזרקה נעליים על אנשים, התערבה במינויים. אם עליה ירדנו, אז נרד באותה מידתיות על גילת בנט, וזה שאריות של הסיקור את ביבי. מרוב שהוא נכנס כל הזמן בתקשורת, יש לי תחושה שאם עשינו את זה לביבי נעשה את זה גם לבנט".

שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)