ציטוטים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שנאמרו במהלך שיחות סגורות פורסמו אמש במהדורה המרכזית של "חדשות 12". מנדלבליט טען בדבריו, כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו "סיכן את הדמוקרטיה הישראלית". עורך הדין יהודה שפר, לשעבר בכיר בפרקליטות, הגיב לדברים היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ואמר כי "עד הגשת כתב האישום מנדלבליט רכש כבוד רב לנתניהו".

בפתח דבריו התייחס עו"ד שפר לעדותו של עד המדינה ניר חפץ בחקירה הנגדית במשפט נתניהו: "הפרשנות המשפטית של חפץ לא כל כך מעניינת, הוא עבר עבירה ולכן הוא עד מדינה. העובדה שהוא חושב שהוא לא עבר עבירה מעניינת אבל לא משמעותית למשפט. מה שחשוב זה מה שהוא העיד  - מודעות של נתניהו לחשיבות של 'וואלה!' ועל המעורבות".

לדברי שפר, "יש את מנדלבליט לפני הגשת כתב האישום ואחרי כתב האישום. עד הגשת כתב האישום מנדלבליט רכש כבוד רב לנתניהו והדבר הזה ניכר בהנחות סלב, שנמוך של אישומים, אי חקירת נתניהו כמו שחוקרים כל נאשם ואי תפיסת הטלפון של שרה נתניהו. אני לא חושב שזה נעשה מתוך שחיתות או שמנדלבליט ניסה לטייח משהו, אלא מתוך כבוד לראש הממשלה וזהירות יתר שהיועמ"ש צריך לנקוט בה".

עוד אמר שפר, כי "אחרי הגשת כתב האישום, נתניהו התחיל במתקפה אישית על התובעת, על מנדבליט, על מערכת המשפט והמפכ"ל. הוא מינה בזמן ממשלת מעבר שר משפטים שלא קיבל את אמון הכנסת, זה מינוי אישי שלו, שהחל לעסוק במינוי של פרקליט המדינה. נאשם בפלילים באופן ישיר מתחיל לבחור את התובע שלו, את פרקליט המדינה. אלו דברים שלא יעשו".

לצורך הדגשת נקודת מבטו, הביא שפר את ראש ממשלת טורקיה כדוגמה. "לפני שבועיים היה לנו סיפור שנגמר בטוב. ראינו שם שליטה מלאה של המנהיג בפרקליטות ובמערכת המשפט. איך זה קרה? לפני חמש שנים היה ניסיון הפיכה, ארדואן פיטר 4000 שופטים והכניס שלושה אנשים שלו לוועדה למינוי שופטים. אני לא טוען שאנחנו דומים בשום דבר, אני טוען שדמוקרטיה זה לא רק בחירות כל ארבע שנים".

עוד הוסיף, כי "דמוקרטיה זה לא רק הפופולריות של המנהיג ובחירות כל ארבע שנים, זה חשוב וזה תנאי לדמוקרטיה אבל יש תנאים נוספים - צריך מערכות שלטון, איזונים ובלמים, ובית משפט עצמאי לחלוטין".

"אני פרקליט לשעבר ולא תופס את עצמי נוטה לשום צד פוליטי. חורה לי, וזה גם מה שאני חושב שחרה למנלדבליט, שהייתה מתקפה נוראית על מערכת המשפט, על הפרקליטות ועל יושרת הפרקליטים. המערכת שלי היא נקייה לחלוטין", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm