שר החוץ יאיר לפיד יטוס מחר לביקור בקהיר, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ סמאח שכרי וייתכן כי ייפגש גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. כמחווה מצד ישראל לפיד צפוי להחזיר למצרים פרטי עתיקות מצריים שנתפסו בישראל בשנת 2014, אחרי שנגנבו ממצרים. מדובר בפריטים אריכיאולוגים חשובים שהמצרים לבטח ישמחו לקבל בחזרה.

ל"מעריב" נודע כי שר החוץ יטוס לקהיר בטיסה פרטית ולא ישתמש במטוסו של ראש הממשלה. מלשכת לפיד לא נמסרה תגובה לדברים, אך יצוין כי לאורך השנים לפיד תמיד התבטא נגד המטוס הפרטי של רה"מ והיה סמל המאבק נגד המטוס של רה"מ דאז, בנימין נתניהו. ככל הנראה לפיד לא מתכוון לשנות את דעתו ולהשתמש במטוס המיוחד.

כזכור, בספטמבר האחרון נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים א-סיסי בשארם א-שייח'. היה זה המסע הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי למצרים מאז שנת 2011. 

בפגישתם דנו המנהיגים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות. שני המנהיגים סיכמו על המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים.

נשיא מצרים א-סיסי, רה''מ נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נשיא מצרים א-סיסי, רה''מ נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בנט נשא דברים טרם המראתו חזרה לישראל ואמר: "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך. דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, הביטחוני והכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".