חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס להצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט שהגיש חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי וקבוצת חברי הכנסת נוספים: "להיכנס לצנזורה על רשתיות חברתיות זה אירוע מסוכן מאוד".

סמוטריץ' הוסיף: "הרשתות מורידות גם היום, גם כשאתה ואני פונים אליהם, הן בוודאי עושות את זה כשהממשלה פונה אליהם. הנהלת בתי המשפט כפי שפורסם בניגוד לחוק, ניהלה מעקב על מבקריה ברשתות החברתיות, ופנתה גם אליהם וגם לרשתות על מנת להסיר פוסטים שכללו ביקורת".

"לפי החוק הנוכחי, שאני מקווה שלא יעבור כל מה שיחשבו הקומיסרים שהוא פייק ניוז יצונזר, ואני לא רוצה לחיות במדינה שבה קומיסרים מחליטים מה פייק ניוז ומה לא. אני חושב שהמחאה אתמול הייתה הכי אחראית, עניינית ובוגרת", סיכם.

בהמשך, התייחס להפגנת הימין שהתקיימה אתמול בכיכר הבימה בתל אביב: "הייתה אתמול הפגנה יוצאת מן הכלל, הכיכר הייתה מלאה. הייתה שם ברית המחנה האמוני במדינת ישראל. אין לי ספק שישראל המאמינה היא הרוב בעם. היא מצד אחד כואבת ומוטרדת הממשלה הנוכחית ומצד שני יש לה אמונה מלאה וביטחון מלא שהיא תחזור להנהיג את ישראל הרבה שנים קדימה".

"התקשורת כדרכה עשתה הכול כדי להקטין את ההפגנה כמה שרק אפשר, מול הסיקור יתר שהיא עשתה לכל שלושה וחצי מטורללים שהפגינו בבלפור. אבל אני חושב שכפי שאמרתי, אנחנו הרוב והרוב יגיד את דברו. התנענו אתמול מחאה שאני מקווה שתתן לנו גיבוי כאן בכנסת כדי להחליף את הממשלה הנוכחית בממשלה טובה יותר", הוסיף.

המחאות מצליחות כשיש להן מטרה מעשית, מה הן הדרישום שלכם?
"זו מטרה מאוד מעשית להחליף את הממשלה הרעה הזו. היא רעה מדינית, היא רעה ביטחונית, כלכלית, לערכים ולזהות היהודית. כרגע כציבור אנחנו צריכים למחות. אני משוכנע שהציבור הזה הוא רוב העם ולא רק אני, גם בנט משוכנע. אם הוא היה אומר את כוונותיו לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה. הרוב הזה לא בא לידי ביטוי מכיוון שיש מי שגנב את הבחירות הללו ופעל בניגוד מובטח למה שהוא אמר לפני הבחירות ולקח את כוחות הימין".

בהמשך, נשאל סמוטריץ' מה הוא רוצה שהציבור יעשה, והשיב: "קודם כל הוא התכנס כדי להביע את דעתו במדינה דמוקרטית שיש בה עדיין חופש ביטוי. כידוע הקואליציה העבירה היום בקריאה טרומית חוק שיהפוך את הממשלה לצנזור של הרשתות החברתיות, שזה המגרש כמעט היחידי שהימין יכול להתבטא בו, ואז גם שם יצנזרו אותנו. כל עוד אנחנו בדמוקרטיה יש חשיבות שהציבור מוחה ואומר את דברו".

הרשתות החברתיות זה המקום היחיד? במציאות לימין יש ערוצים ועיתונים שהם שלו בלבד 
"מה שעשית עכשיו זה מסוכן מאוד. גרמת עכשיו להמון מאזינים להתפקע מצחוק ואלו שנוהגים עלולים חס וחלילה לעשות תאונה. התקשורת הממוסדת במדינת ישראל מושתת על ידי השמאל בצורה חד משמעית. נתתי לך דוגמה קטנה, לך תראה את השער הראשי של עיתון ידיעות אחרונות כמעט כל יום ותראה איזו התייחסות אחת בעמוד עשרים להפגנה אתמול".  

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm