"מי שבשלטון תמיד חשוף לביקורת, וזה חלק מובנה מעצם היותך בשלטון. אבל יש ביקורת לא עניינית, בעיקר ברשתות החברתיות", אומרת ל"מעריב" שרת הפנים איילת שקד. "מדובר בקמפיין אגרסיבי שבנוי על המון פייק ניוז, וזה בכמויות גדולות. אף מפלגה לדעתי לא התמודדה עם כזאת כמות מטורפת של פייק ניוז, איומים ומכונת שקרים משוכללת שמופעלת נגדנו".

לדבריה, "צריך להבדיל בין ביקורת לגיטימית, שאותה אנחנו מקבלים בהבנה, לבין שקרים: ידיעות שקריות או חצי אמיתות. האופוזיציה מפעילה את זה בעיקר נגדי ונגד בנט. מישהו בכיר באופוזיציה אמר לי בכנות - 'החלטנו לחסל לכם את המותג ימינה'".

שקד נשאלה על נושא הקורונה והביקורת שנשמעה על משפחתו של ראש הממשלה בעקבות נסיעת רעייתו וילדיו לחופשה בחו"ל והעובדה שבנו התחסן בניגוד לנהלים. "המגבלות סבירות בהחלט", טוענת השרה. "ישראל נמצאת במצב הכי טוב בעולם מבחינת קורונה בזכות החלטתו של בנט ללכת לבוסטר. נגיף אומיקרון נחת עלינו כשאנחנו ערוכים עם העוצמה הכי גבוהה ושיעורי תחלואה נמוכים יחסית. אירופה מתמודדת עם אלפי מתים, ואצלנו כמעט אין קורונה".

עוד הוסיפה: "כדי שהמגבלות יהיו אפקטיביות, אין ברירה אלא להטיל אותן כשהתחלואה נמוכה, אחרת זה יהיה מאוחר. המגבלות נועדו לקנות לנו זמן. אם ההורים לא יחסנו את הילדים, נראה תחלואה גבוהה בדיוק כמו שקורה בעולם. אני מנצלת את ההזדמנות וקוראת לחסן".

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

על הרוטציה עם לפיד אמרה כי "אם הממשלה תתפקד טוב, היא תסיים את כל ימיה מכל הבחינות עד סוף הקדנציה, כולל ביצוע הרוטציה. כרגע היא מתפקדת מצוין".

שקד נשאלה על מחירי הדירות הגבוהים, והשיבה: "אין מה לעשות אלא להתאזר בסבלנות. השנה נשווק שיא של יותר מ־90 אלף דירות, ומדובר בכמות מטורפת. אם נגדיל את התחלות הבנייה, אין ספק שהמחירים יירדו, אבל זה לוקח זמן. מבחינתי, אם עליית המחירים ב־2022 תתמתן ל־5% בלבד, זה יהיה הישג".

השרה התייחסה בדבריה לפרסום בימים האחרונים שלפיו תל אביב הפכה לעיר היקרה בעולם. "כל יוקר המחיה בישראל הוא לא נורמלי, וזו בעיה קשה, אבל הבעיה הכי קשה הם מחירי הדיור. מחירי המזון, השירותים והרכבים, הכל יותר יקר בישראל. אנחנו מנסים כל הזמן להוריד חסמים ובירוקרטיה כדי להקל על היבוא".

שרת הפנים דיברה על חוק החשמל שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, והדגישה: "חוק זה קיים מ־2014. בפועל לא חיברו הרבה בתים, כי לצורך העניין צריך תוכנית כוללנית וערבות ביצוע. אם ראשי הרשויות הערביות ייקחו את זה לידיים וישלמו ערבות אפשר יהיה להתקדם".

הראיון המלא עם שקד - מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"