"נגד הימין כולו": הקלטות של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שנחשפו בחדשות 12 לפני מספר ימים, בהן הוא נשמע אומר כי פחד לעתידה של הדמוקרטיה הישראלית תחת שלטונו של ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, מעוררות סערה בציבור ובמערכת הפוליטית. על תוכן דבריו של מנדלבליט הגיב היום (חמישי) ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בתוכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM: "מנסה למצוא צידוק למעשה החמור שלו".

"אני חושב שמנדלבליט שם לב שההחלטה שלו להגיש את כתבי האישום הייתה החלטה לא טובה", חבר הכנסת התייחס לדברים תחילה. "אנחנו רואים שהתיקים ממש קורסים בבית המשפט. העדויות של אילן ישועה וניר חפץ לא משרתות ולא תורמות לפרקליטות להרשיע את נתניהו, להפך, הן מרסקות את התיק הזה".

"העדויות מראות שהתיקים קורסים, ולכן מנדלבליט מנסה להצדיק את הגשת כתבי האישום המופרכים האלה, בכך שאומר 'חששתי לפגיעה בדמוקרטיה, הרגשתי שיש פה חסדי שמיים שמצילים אותנו'", טען זוהר. "הדבר הזה רק מראה כמה המעשה הזה מעשה חמור - לא רק נגד נתניהו, אלא נגד הימין כולו", אמר עוד. "יש לנו אדם שאנחנו תומכים בו, שחצי מאזרחי ישראל רוצים בו כראש ממשלה, באים כמה גורמים ומחליטים שהוא לא יכול להיות ראש ממשלה, לא טוב להם, לא מסיבות משפטיות-פליליות".

אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"ברור שמי שהוביל את ההחלטה במלוא העוצמה להגשת כתב האישום היה פרקליט המדינה דאז, שי ניצן", הוסיף. "שנים ארוכות בהם הוא היה בפרקליטות, רוב פעולותיו היו נגד החלטות של הימין. הוא פעל הרבה פעמים ולקח עמדות אחרות מעמדות הימין. שי ניצן החליט להמציא תקדים חדש שהוא בעצם כתב אישום על סיקור חיובי, שלא היה בשום דמוקרטיה", טען.

"שני התיקים הנוספים גם הם לא מחזיקים מים", הוסיף. "בסוף אני חושב שאזרחי ישראל רואים לנגד עיניהם משפט הזוי לגמרי, שלא היה צריך להיפתח, וכרגע אנשים מחפשים צידוקים להחלטות הלא טובות שהם קיבלו", סיכם חבר הכנסת את דבריו בנושא.