השיחות סביב הסכם הגרעין בין אריאן ובין המעצמות התחדשו רשמית היום (חמישי) בוינה, אוסטריה, עם פגישתם של כל הצדדים של ההסכם, שאינם כוללים את ארצות הברית. על המאורע דיווח בטוויטר השליח המיוחד של רוסיה מיכאיל אוליאנוב. "המשתתפים מקיימים כעת פגישה רשמית של הוועדה המשותפת", צייץ בטוויטר. 

השיחות מהוות משא ומתן עקיף בין טהראן לוושינגטון, אם כי השליח האמריקני הבכיר רוב מאלי לא יגיע אליהן עד סוף השבוע הקרוב. שליח האיחוד האירופי לשיחות הגרעין, אנריקה מורה, אמר כי הוא חש שקיימת מטרה בין המעצמות להגיע להסכם מחודש מול איראן. 

בנוסף, הזהיר מפני מריחת השיחות ללא הגעה להסכם בעתיד הנראה לעין. "אין לנו את כל הזמן שבעולם", אמר. עוד הוסיף: "הזמן חולף, ותחושת הדחיפות עוד יותר גדולה". מנהל המשא ומתן הבכיר של איראן אמר כי העובדה שהצדדים נמצאים בשיחות מראה שהם רוצים לצמצם את הפערים ביניהם. עוד אמר כי איראן הדגישה שבמשא ומתן זה היא ממשיכה את עמדתה הקיימת שהייתה בהסכם הקודם. 

מטה שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)
מטה שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)

טרם חידוש השיחות הביעו נציגי מדינות המערב פסימיות לנוכח הסחבת במו"מ. שר החוץ הצרפתי אמר כי "הדברים לא נראים מעודדים כרגע. הרושם הוא שהאיראנים רוצים לגרום לשיחות להתארך".

שרת החוץ של בריטניה אליזבת' טראס קראה לאיראן לחזור להסכם הגרעין של 2015. "זוהי באמת ההזדמנות האחרונה עבור איראן לחתום, ואני קוראת להם בעוצמה לעשות כן משום שאנו נחושים לעבוד עם שותפינו להבטיח כי איראן לא תשיג נשק גרעיני", אמרה בכנס במכון המחקר צ'אטהאם האוס.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי הוא אינו תולה תקוות בתוצאות משביעות רצון של השיחות. "אנחנו ממשיכים להאמין שחזרה למילוי ההתחייבויות בהסכם היא הדרך הטובה ביותר קדימה, אבל לא מדובר באופק נצחי", אמר. "משום שלא נרשה לאיראן לטחון מים בשיחות ולא להתקדם עם הצעות רציניות או בעלות משמעות כדי לפתור את הבעיות הקשות – ובמקביל להתקדם בתוכנית הגרעין".

במקביל, משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות חדשות על אישים איראנים. מדובר בסנקציות נגד 15 אנשים וארבעה גופים איראניים הפועלים באיראן, סוריה ואוגנדה. הסנקציות מכוונות בין היתר גם לגולמרזה סולימאני, ראש המיליציה הברוטאלית של משמרות המהפכה, באסיג'.