השר לשירותי דת, מתן כהנא (ימינה) שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והתייחס להודעתו על סיום כהונתם של כ-100 ממונים על המועצות הדתיות בסוף פברואר. "השאיפה היא שמועצה דתית תייצג את הציבור, וכמובן שיש פה גם את העניין של הכנסת של נשים למערכת. אני מתכוון למנות נשים לתפקידי יו"ר מועצות דתיות", אמר. 

"הצבנו תנאי סף די גבוהים לפיהם צריך תואר אקדמאי או רבני עם ניסיון ניהולי, וכן ניסיון של התנהלות עם כספים, כדי שהמועצות הדתיות יתנהלו כמו שצריך. כשנכנסתי לתפקידי הודעתי שכל מי שלא נבחר בהרכב והתפקיד שלו הוא חשוב לו, שיוודא שהוא הולך לראש המועצה שלו או ראש העיר שלו ויבקש להיבחר בהרכב כי אני מתכוון לעשות שינוי משמעותי בנושא הזה", הסביר.

בהמשך הריאיון, התייחס השר לרפורמת הגיור: "יש פה איזה מצב מאוד משמח בעיניי שכל המפלגות בקואליציה הזו רוצות ש-450 אלף אנשים שהם מזרע ישראל - כלומר אבא שלהם או סבא שלהם יהודי, אך הם אינם יהודים על פי ההלכה - יוכלו להתגייר על פי ההלכה. אני מנסה להכין פה מתווה שיהיה בהסכמות רחבות".

"למתנגדים לתוכניות יש בעצם שני סוגים - כאלה שההתנגדות שלהם היא אוטומטית ואפשר לראות את זה בקלות בזה שהם תוקפים אותי ברמה האישית ולא את התוכניות. ויש כאלה שמודאגים, מבחינתם בצדק, ואיתם דווקא יש לי שיח", המשיך. 

כשנשאל על העברת חוק החשמל, הסביר כהנא: "זה חוק שבצורה זו אחרת פועל מ-2014, מדובר פה על מקומות שממילא המדינה מתכוונת להסדיר אותם. אלו בסוף בתים שבזכות החיבור הזה גם החשמל שם יהיה יותר נורמלי והם גם ישלמו עליו". 

בסיום דבריו, התייחס כהנא לשיחות הגרעין שמתקיימות כעת בווינה: "מה שחשוב באמת זה שצה"ל יתעצם בצורה משמעותית כדי להיות מוכן להתמודד עם האיום הזה. ולא פחות חשוב זה שעכשיו ראש הממשלה בנט וכל הצמרת המדינית והביטחונית עסוקים מול הידידות שלנו כדי להבהיר להן שבשום פנים ואופן אי אפשר להוריד את הסנקציות, שהורדת הסנקציות תהיה פגיעה קשה גם במלחמה נגד ההתארגנות של איראן וגם בזרועות התמנון הטרוריסטיות שהם שולחים לכל מקום בעולם ובמיוחד לעוטף ישראל מה שנקרא".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק 103FM