הוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה תתכנס היום (ראשון) לראשונה ותעסוק בעיקר בסדרי עבודתה לקראת בחירת מחליפו של ד"ר אביחי מנדלבליט, הצפוי לסיים את תפקידו בתחילת 2022.

האם מנדלבליט ניסה למנוע פרסומים נגדו? החשיפה הדרמטית של איילה חסון

עם זאת, ניסיון העבר מלמד כי לא מן הנמנע כי מנדלבליט יאריך בתפקידו מעבר לזמן המוגדר בחוק. חברי הוועדה חוששים כי המינוי יתעכב זמן ממושך יותר, בעיקר לנוכח הקיפאון בוועדה למינוי שופטים. על כן נעשה מאמץ לאתר מועמדים נוספים, בעלי סיכוי רב יותר לזכות באמון חברי הוועדה.

לאחרונה עלו שמותיהם של מועמדים חדשים: עו"ד אורי קינן, ששימש כיו"ר לשכת עורכי הדין בפועל וכחבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד אשרה גז, פרקליטת מחוז תל אביב בפרקליטות המדינה, עו"ד יונתן תדמור, פרקליט מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) בפרקליטות המדינה, ועו"ד עוזי סלמן, היועץ המשפטי של עיריית תל אביב.

השופט בדימוס אשר גרוניס, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, יעמוד בראש הוועדה לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. גרוניס מונה בידי נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, בהסכמת שר המשפטים גדעון סער.

הוועדה מונה חמישה חברים, שמהם נבחרו עד כה ח"כ צבי האוזר כנציג הכנסת, עו"ד תמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין ופרופ' רון שפירא כנציג האקדמיה. תחילה היה אמור מאיר שטרית לשמש כנציג הממשלה, אך הוא ויתר בעקבות ביקורת שנמתחה על מינויו והוחלף בידי דן מרידור. הוועדה תצטרך לבחור את היועמ"ש הבא בידיעה ברורה כי שר המשפטים כבר הביע את עמדתו בעד פיצול התפקיד.

בתוך כך, ביום חמישי פורסמה רשימת השופטים המועמדים לבית המשפט השלום והמחוזי, שמינויים יידון ב־27 בינואר. עם השמות המופיעים בה נמנים עו"ד קובי שרביט, שמועמדתו עמדה בלב המחלוקת למינוי סנגור פרטי לבית המשפט העליון, עו"ד מיכל רוזן עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ' בתיק 4000, ועו"ד סיגל יעקבי, ששימשה כממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים ומשמשת כעת כאפוטרופסית הכללית והכונסת הרשמית, הממונה על הליכי חדלות פירעון והממונה על הירושה.