ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בעניין אבטחת בני משפחתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בהמשך להחלטתה מחודש יוני האחרון. בסיום הדיון ובהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו, החלטת הוועדה נותרת בעינה ואבטחתם תסתיים מחר.

המאבטחים הם לא הסיפור: הסיבה האמיתית לדרישת נתניהו | בן כספית

בכך, האבטחה על שרה, יאיר ואבנר נתניהו על ידי השב"כ, הכוללת גם רכב צמוד ונהג מטעם המדינה, שעלותה מוערכת בכ־300 אלף שקלים בחודש הוסרה, וזאת בחלוף חצי שנה מסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה. נתניהו עצמו, מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר, זכאי לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס בטוויטר לדברים: "כאשר השב״כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. ‏אני סומך על השב״כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל".

שלשום פרסם נתניהו סרטון ברשתות ובו הפציר לאשר את המשך האבטחה על בני משפחתו. "בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם - כולל בחצי שנה האחרונה. אתמול פרסם ארגון שמאל קיצוני שקורא לעצמו CRIME MINISTER איום ישיר נוסף לפגוע ברעייתי ובניי", אמר נתניהו בפתח דבריו.

יו"ר האופוזיציה ציטט פוסט בפייסבוק ובו נכתב: "ביום שני הקרוב תוסר האבטחה משרה נתניהו ושני בניה. צפו להפתעות?", והוסיף: "יש פה איום ברור לפגוע בהם, כולל ציון של התאריך המפורש שבו תוסר האבטחה ותהיה הזדמנות לפגוע בהם. חשוב לזכור שגנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה, ולכן אגיש תלונה למשטרה על האיום המפורש הזה".

נוסף על כך חשף נתניהו מכתב איום שקיבל לכאורה לאחרונה בנו: "יאיר המנוול, אנחנו ארבעה ישראלים בחו"ל, נגיע ארצה בקרוב כדי להרוג אותך ואת אביך הזבל, וגם את אמך. מות תמות בקרוב. חכה לנו. נגיע בקרוב מאוד".

על כך הוסיף יו"ר האופוזיציה: "אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי". ב"אולפן שישי" בחדשות 12 דווח כי שר החוץ יאיר לפיד קיבל שיחת טלפון מאחד מבני משפחת נתניהו, שביקשו ממנו להתערב בהחלטה להארכת אבטחת בני המשפחה, וכי מצדו של לפיד לא נשמעה הבטחה.

בתנועת קריים מיניסטר ציינו בתגובה: "נתניהו מתקרבן, משקר ומתיר את דמנו. אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי שמשפחתו תמשיך לחלוב את הקופה הציבורית. נתלונן נגדו על הסתה".

בתוך כך, יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס אמר לאחרונה בשיחות סגורות כי הוא חושש לחייו. ברע"ם טוענים כי השב"כ מקל ראש בסוגיית האיומים על יו"ר המפלגה. עבאס לא עשה דבר עד כה בעניין ולא פנה לגורמים רשמיים לקבלת אבטחה. עם זאת, גורמים במפלגתו פנו למזכיר הממשלה שלום שלמה, וביקשו ממנו לפנות לשב"כ כדי לדעת מה רמת האיום על עבאס ואם אפשר לאבטח אותו.