הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית. הממשלה דנה בהכרזת סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה בשל הווריאנט החדש "אומיקרון". בחלק הסגור של הישיבה, שוחחו השרים על פיצוי מורי הדרך. שר האוצר ליברמן אמר: "לגביי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע".

בפתח הישיבה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לעלייה בתחלואה והחשש מווריאנט האומיקרון: "לפני שבועיים שהחלטנו להדק את ההגבלות על הכניסה לארץ בעקבות מה שאז הייתה מוטציה חדשה של הקורונה, היו שאמרו שאנחנו מגזימים, והנה עכשיו כולם מבינים שלא, פשוט פעלנו מוקדם מאוד ובאחריות".

בנט הוסיף: "אנחנו נמצאים שבועיים לאחר זיהוי האומיקרון, ואכן מדאיג מאוד. באירופה הם נכנסים לתקופת החגים תחת גבלות מאוד משמעותיות ותחת אובדן שליטה בתחלואה. כרגע בעקבות הצעדים שלנו, האומיקרון כאן, אבל במספרים נמוכים. אם נפתח את נתב"ג, המספרים יעלו בצורה חד משמעית, אבל זה לא מספיק. צריך להתחסן, להתחסן, להתחסן וצריך להדק את השליטה על הגבולות ולנצל את הימים האלו להתחסן".

בהמשך, התייחס לחיסוני הילדים: "האומיקרון פוגע בילדים. רק השבוע נפטרו שני ילדים באנגליה. אנחנו רואים גם בארץ פגיעה בילדים. אני קורא להורים - הדרך להגן על הילדים שלכם זה פשוט לחסן, אל תבזבזו רגע, קחו את הילדים שלכם להתחסן עוד היום. יצא לי לפגוש הורים לילדים שסבלו מלונג קוביד, שהתחרטו שלא חיסנו את הילדים בזמן. ילדי ישראל לא מחוסנים ברובם. צאו, תנצלו את הימים היקרים האלו כי אנחנו לא נצליח לנצח לעכב את האומיקרון".

"יש עוד אוכלוסייה שמדאיגה אותי מאוד, אלו שהתחסנו במנה השנייה ולא השלישית. אני פונה אליכם גשו היום גם בלי תור, קופות החולים ערוכות לקבל אתכם".

בסיום ציין כי משרד הבריאות יחל בתוכנית חירום להגברת ההתחסנות ואמר: "אנחנו במרוץ הזה נגד האומיקרון. מהבוקר יתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר, אנחנו נלמד ונבדוק אפשרות של חיסון רביעי עבור אוכלוסיות בסיכון, זה נמצא על הפרק. אני מבין את התחושות של כולם, שנמאס להם לשמוע על זה. אבל האמת היא שבישראל פועלים משמעותית יותר טוב משאר העולם. הכלכלה פתוחה, בתי הספר פתוחים, התרבות פתוחה. זה קורה בדיוק בגלל שאנחנו לוקחים את זה ברצינות. צאו להתחסן, אם נרתם כולנו נעבור את זה בשלום בדיוק כמו שעברנו את הדלתא".

לאחר מכן, דנה הממשלה על הפיצוי לענף התיירות בעקבות ההגבלות החדשות:

ליברמן: "בימים הקרובים יהיו דיונים וביום רביעי ב-16:00 אנחנו אמורים לסכם."
לפיד: "זה לא סביר שנגיד להם שביום רביעי נשב, אני רוצה שנכריז ביום רביעי על סיוע."
ליברמן: "אני לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת שמפזרים כספים לכל מי שמרים את היד. גם התחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025, לא רואים אפילו מיליון תיירים."
בנט: "בבתי הספר בתקופת הדלתא קיימנו כיתה ירוקה שיצרה מסגרת מיוחדת שאפשרה המשך לימודים באמצעות מסה של בדיקות. בדקנו את הנתונים והחלטנו שמעל לשני חולים או אומיקרון – רק מחוסנים ימשיכו ללמוד פרונטלית. אלו ההחלטות שהתקבלו. לגביי הקניונים. נבדוק אפשרות להמשך תו ירוק בקניונים."
ברביבאי: "תהיה טעות להחיל תו ירוק על קניונים".
זנדברג: "למה? זה מקום סגור".
ניזרי: "ניתן לסדר צמיד למי שיש לו תו ירוק והיתר יכנסו רק לשירות החיוני".
שאשא-ביטון: "התחושה היא של דה זה וו, אם מסתכלים על הנתונים רואים שאנחנו כבר שלושה שבועות בתוך סיפור האומיקרון ואנחנו רואים שמדד המאומתים נשאר יציב בכל הפרמטרים".
זנדברג: "האזנו לאותה סקירה מקצועית?"
שאשא-ביטון: "שמרנו כל כך יפה על המשק פתוח. ועברנו את זה בשלום".
בנט: "אם היינו ב-70% של תלמידים היינו במקום אחר. אם משרד החינוך היה מסתער על זה. היינו במקום אחר. צריך תוצאות. גבי הכיתה הירוקה, אמרו לנו שזה חוסר אחריות ועכשיו מבינים שזה טוב."
הורוביץ: "אני בעד המודל בו אנשים שאינם מחוסנים ישלמו על המלונית שלהם. אין סיבה שנממן את זה. אם יש להם כסף לחופשה בחו"ל יש להם כסף למלונית. אלו הוצאות גדולות ואנחנו חייבים להביא עכשיו מתווה לפיצוי הסכם התיירות. ברור שזה יגיע בסוף אז למה להשעות את זה? זה סתם פוגע בקרדיביליות שלנו".
בנט: "זו נקודה מאוד חשובה. אנשי האוצר אני מבקש מכם להזדרז."
מירב כהן: "יש שאלה אחרונה. האם התוכנית היא פשוט לקצר זמן ממתן בוסטר אחד למשנהו לכשלושה עד ארבעה חודשים? או שאנחנו ממתינים לעדכון גרסא של החיסון?"
בנט: "אנחנו גם נקצר זמנים וברגע שיהיה חיסון חדש אז כבר קנינו אותו."

לאחר מכן, שוחחו השרים על פיצוי סוכני הנסיעות ומורי הדרך:

מיכאלי: "לגיטמי להקריב את ענף התיירות. אבל צריך פיצוי."
ליברמן: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגביי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע. מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך, כבר שינו תחום."

לאחר מכן, הצביעה הממשלה בעד מינויו של ח"כ מאיר יצחק הלוי לסגן שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. במסגרת תפקידו הלוי ירכז את תחום החינוך הבלתי פורמלי, הכולל בין היתר את מינהל חברה ונוער, החברה למתנ"סים, תנועות וארגוני הנוער וחינוך חברתי.

טרם אישור המינוי, אירע דו שיח בין ראש הממשלה, שרת החינוך ושר המשפטים:

בנט: "זה על פי ההסכמים הקואליציוניים, אני מזכיר".
שאשא ביטון: "למאיר הלוי יש הרבה ערך מוסף במשרד החינוך".
גדעון סער: "הוא מתאים מאוד לתפקיד. השיקול שלנו היה בזמן התקציב, שתהיה נוכחות פרלמנטרית ולכן זה נדחה לעכשיו".

לאחר מכן אושר המינוי בפה אחד. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה: "אני מברכת את חברי מאיר על כניסתו לתפקיד ושמחה על ההירתמות לסייע לחיזוק מערכת החינוך. אתגרים רבים ניצבים לפתחנו במערכת החינוך בכלל ובחינוך הבלתי פורמלי בפרט - ואני בטוחה שסגני וחברי, יתרום להצלחת המערכת ולמען ילדי ישראל".

בהמשך ישיבת הממשלה, התייחס בנט לעובדת חברי הכנסת בהצבעות המליאה, ואמר: "לח"כים שלנו בכנסת קשה מאד. אנחנו השרים בעשייה, והם מותשים בהצבעות. לכן, אני מעלה בקשה קונקרטית: תנו להם יחס בפגישות ובסיורים, כבשת הרש לח"כ זה לחוקק חוק. אפשר לתת, לתרום, לקדם ולא רק הצמדה לממשלתית".

לציון חצי שנה להקמת הקוליאציה, אמר ראש הממשלה: "מזל טוב, אנחנו מציינים חצי שנה לממשלה, זה ענק, אני מיום ליום מבין את גודל האירוע. עשינו הצלה. זו ממשלה יפהפייה. אני נרגש ממנה. נורא קל לדבר על אחדות ויותר קשה לעשות. זו דוגמה ברמה עולמית."

בסוף, הצביעה הממשלה בעד מינויו של מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי מאיר בינג, למנהל הכללי של המשרד. השרה מירב כהן אמרה: "מאיר עבד שנים רבות במשרד האוצר. והתקדם עד לתפקיד סגן ראש אגף התקציבים. לאחר מכן עבר לעבוד בחברה למתנ"סים, שם עסק בנושאים שרלוונטיים מאוד למשרד לשוויון חברתי כמו קידומם של זקנים, ערבים וחרדים. קיבלתי מהמעסיקים שלו בעבר המלצות חמות. גם על המקצועיות שלו וגם על הערכים והתשוקה שלו בנושאים החברתיים".