בסביבת נתניהו התייחסו היום (ראשון) להחלטת הוועדה לענייני שב"כ על סיום אבטחת בני משפחתו. "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש הממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו. בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה  ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם", נמסר.

סימן מטרה חדשה: כך הגיב יאיר נתניהו לביטול האבטחה על משפחתו

"יחידת ״מגן״ קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי ע״י ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון", ציינו.

עוד נמסר בהודעתם: "כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות.אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים".

"השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה! הכתובת על הקיר", סיכמו.

"סכנה ממשית"

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מסר: "הדם, חלילה, יהיה על הידיים של כל אחד משרי הממשלה המופקרת הזו. הסכנה מהאנרכיסטים של השמאל הקיצוני ממשית. אגב, יחידת "מגן" שאחראית על האבטחה כן המליצה לאבטח. אבל השב"כ מזהה איומים בערך כמו שזיהה את המרגל בבית של גנץ. האיומים לא בטחוניים? וכהנא? וסילמן המדמיינת? זה בטחוני?".

ח"כ מירי רגב הוסיפה: "הפקרות אבטחתית הנובעת משיקולים פוליטיים שתעלה ביוקר. ההחלטה להפסיק את האבטחה על בני משפחת נתניהו היא החלטה פוליטית לחלוטין, חלק מאותו מסע נקמה שמנהלים בממשלה הזאת כנגד בנימין נתניהו ומשפחתו.
זה לא סוד שהגב' נתניהו, יאיר ואבנר הם בין האנשים המאוימים ביותר, עם קריאות המסיתות לרצח".

"בממשלה הזאת מתקבלות החלטות שלא משיקולים עניינים אלא משיקולים פוליטיים. למרות האיומים המוכחים ולמרות המלצת יחידת "מגן" להשאיר את האבטחה. ועדת השרים ממניעים פוליטיים, החליטה להפסיק את האבטחה. אם חלילה יקרה משהו זה יהיה על הידיים שלכם, של בנט, כהנא ויתר חברי ועדת השרים לענייני שב"כ", ציינה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה פוליטית שמפקירה את חיי משפחת נתניהו. ועדת שרים פשוט מתעלמת מהמציאות שקיימת, מתעלמת מהעובדה שיש הסתה מפורשת מהשמאל האנרכיסטי לפגוע בנתניהו ובני משפחתו ברשתות החברתיות ובמקום להגביר את ההבטחה מסירים אותה". 

ח"כ בן גביר הוסיף: "האחריות למה שיקרה, אם חלילה מישהו יפגע בבני משפחתו של נתניהו תהיה מוטלת על מי שהחליט להסיר את האבטחה ולא יוכל להתחמק מאחריות".