ח"כ שירלי פינטו ילדה לפני מספר ימים, אולם היא ככל הנראה תצטרך לקצר את חופשת הלידה זאת לאחר שטרם נמצא פיתרון לקזוז שלה בהצבעות הכנסת.

ח"כ יום טוב כלפון שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לסוגיה: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שומעים שהליכוד מונעים קיזוזים ולאפשר לאישה שבדיוק ילדה להיות תקופה מסוימת בבית. אני מקווה שהדבר הזה ייפתר אבל זה חבל מאוד. אני דווקא זוכר שבנאום הבכורה שלה נכחו כמעט כל חברי הבית כולל נתניהו ורוב סיעת הליכוד".

"מצד אחד זו הייתה מחווה יפה ומצד שני היא עכשיו ילדה - בואו תראו קצת בגרות להתגבר מעל המחלוקות. אנחנו רואים שהשיטה הזו של מניעת קיזוזים לא מובילה לשום מקום וזה לא שאנחנו מפסידים בהצבעות. בסוף אנחנו מוצאים פתרונות ולדעתי גם פתרונות מקוונים. אני זוכר את מאיר יצחק הלוי שאיבד את אחותו וממש בשבעה נאלץ לבוא עם הבגדים הקרועים ולהצביע", הוסיף.

לדבריו, "הייתי רוצה לא לראות את התמונות האלו בכנסת, לא אישה שבדיוק ילדה ולא מישהו שבשבעה, אנחנו אומנם פוליטיקאים אבל אנחנו קודם כל בני אדם. אני חושב שלא צריך לשלם פה שום דבר, זה עניין אנושי והומניטרי. מהצד השני זה קורה הרבה, לפעמים הפניות באות מהאופוזיציה וזה נעשה יותר בשקט כי הם חוששים שם מנתניהו אבל לפעמים הם צריכים קיזוז".

בסיום, דחה את הביקורת על "התנפחות הממשלה" עם מינויו של ח"כ מאיר יצחק הלוי לסגן שרת החינוך ואמר כי "כל מה שאנחנו אומרים היום זה נכון גם ליוני כשהושבעה הממשלה, שום דבר לא השתנה. זה לא שעכשיו מתווסף סגן שר - זה היה בהסכמים הקואליציוניים. זה שהוא לא מונה מלכתחילה יכול להיות שזו הייתה טעות והיה צריך למנות את כולם מראש". 

"לגבי שר ההתיישבות יש קושי כי זה מינוי שאמור להיות בהסכמת הבית היהודי ופה זה תקן שהיה כבר קיים עבור תקווה חדשה עוד בהסכמים הקואליציוניים. כשמהדורות הטלוויזיה סיקרו את ההסכמים הם כבר דיברו על המספרים האלו, המספרים לא השתנו. הכול נקבע כבר אז בהסכמים. ממשלות מנופחות היו בעבר ואפילו הרבה יותר גדולות. אני זוכר את השולחן הנוסף שהוסיפו ועדיין עוד לא הגענו לשם וזה גם לא הולך להיות", אמר.

ח''כ מאיר יצחק הלוי (צילום: פול אורן בן חקון)
ח''כ מאיר יצחק הלוי (צילום: פול אורן בן חקון)

לסיכום אמר כי "צריך לזכור איזו קואליציה זו, מדובר בקואליציה המורכבת ביותר מאז קום המדינה עם מספר המפלגות הכי גדול שהיה פה אי פעם. זה לא מצב רגיל, זו קואליציה שבאה לייצג את המדינה אחרי שנתיים של קיבעון שעלו למשק יותר מכל שר או סגן שר שאפשר לתאר. מה שקרה פה שלא היה תקציב ולא היו תוכניות ארוכות טווח - אין מה להשוות. אם המחיר כדי להציל את המדינה זה עוד סגן שר זה נראה לי מחיר סביר".