חיזוק מפתיע: ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הבוקר (שני) לסערה בעקבות הקלטות נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בהן נשמע תוקף את יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, על רקע הברכה המצולמת ששיגר האחרון לנשיא ארה"ב הנבחר ביידן, לרגל ניצחונו בבחירות באמריקה. במהלך ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה שנפתחה היום, הגן אולמרט על נתניהו, ותקף את טראמפ: "הוא אדם פאתטי".

"כולם מכירים את דעתי על נתניהו. אני לא מחבב אותו, לא מעריך אותו, לא סומך עליו או מאמין ביושרה שלו. אבל הראיון של טראמפ הוא דוגמה חיה לבן אדם שהכל אצלו אישי. הכל נשפט על פי האינטרס האישי שלו. נתניהו ביצע את המצופה ממנו כראש ממשלת ישראל, ובירך את נשיא ארה"ב הנבחר", אמר אולמרט.

לדבריו, נתניהו "אפילו והתמהה ואיחר בשיגור הברכה לביידן על הניצחון בבחירות. הוא חיכה עד שזה כבר הפך להיות מביך שמדינת ישראל, בעלת הברית והחברה הקרובה של אמריקה, לא מברכת את נשיא ארה"ב הנבחר. טרמאפ אמר שהעובדה שביבי בירך את ביידן היא בגידה ביחסים בין ישראל לאמריקה, זה מטורף ובלתי נתפס, הוא אדם פאתטי".

בנוסף, על רקע שיחות הגרעין המתקימות היום בווינה, הביע אולמרט התנגדות ליציאה של טארמפ מהסכם הגרעין: ״היציאה האמריקאית מהסכם הגרעין הייתה טעות אסטרטגית קשה, שתוביל את איראן לפצצה גרעינית״.

אלברט דדון, מייסד ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית: "הועידה שמתקיימת היום זו הפעם ה-13, בהשתתפות בכירי ממשל, חברי פרלמנט, חוקרים ואנשי עסקים בכירים – מחזקת את משולש המדינות האסטרטגי – ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ומקמדת את היחסים האיתנים בין מדינות אלו, שהן סמל לדמוקרטיות תוססות וחזקות. הפורומים השונים מאפשרים למקבלי החלטות, להתמודד באופן מיטבי עם הסוגיות העולמיות הבוערות היום, ולקדם את מדינותיהם לעבר עתיד טוב יותר".