יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס היום (שני), במהלך ישיבת סיעתו, לפרסום לפיו בקשתה של ישראל להקדים משלוח מטוסי תדלוק, נדחתה על ידי ארצות הברית. כמו כן, אמר כי אם הפרסומים לפיהם ממשלת ישראל סיכמה עם ארצות הברית להודיע לה מראש על כל פעולה צבאית באיראן, מדובר ב"טעות חמורה". בהמשך, איים על חברי הכנסת מהאופוזיציה שינסו להתחמק מההצבעות בכנסת באמצעות קיזוז. 

"נתניהו בטירוף": ינון מגל עם פרטים חדשים בעקבות הסרת האבטחה

נתניהו הרחיב ואמר כי בשנות כהונתו כראש ממשלה, ביסס מדיניות של יצירת הפתעות מול החזית האיראנית. "המדיניות שלנו הייתה הפתעות", סיפר והוסיף, "אנחנו עדים לנסיונות הממשלה כדי לבטל את תוכנית הגרעין. אני מקווה שהתדרוכים הללו, שאני שומע לראשונה, לא נועדו להכשיל את דעת הקהל לאוזלת ידה של הממשלה כדי לעשות את כל מה שצריך לעשות כדי להגן על ישראל מפני תוכנית הגרעין". 

"ראיתי את הדיווח של 'הניו יורק טיימס' לפיו ישראל עדכנה את ארצות הברית על פעולותיה מול איראן", אמר נתניהו. "אם זה נכון זו טעות חמורה", קבע. 

לדבריו, הממשל הנוכחי בוושינגטון מתנגד לתקיפה ישראלית באיראן, ולכן תיאום ישראלי מולו על תקיפה, יביא למעשה לסיכולה. "זה סיכול של כל פעולה משמעותית לעצירת תוכנית הגרעין", המשיך. "אם הפרסום שעצירת אספקת שני מטוסי התדלוק לישראל הוא נכון, זה חמור", קבע. 

נתניהו הרחיב ואמר: "אנחנו אלה שהבאנו תקציבים לדבר הזה מול התנגדות לא מבוטלת של גורמים שונים מהממסד הבטחוני". נתניהו סיכם: "הגדתי את המאבק בגרעין האירעני כיעד הראשון שלנו". 

בהמשך דבריו, התייחס לקיזוזים שחברי כנסת מהאופוזיציה עושים עם חברי כנסת מהקואליציה על מנת להשתחרר מההצבעות במליאה. נתניהו תקף את התופעה ואמר: "ביטלתי נסיעה ללונדון כי לא יכולתי להבטיח ב-100% שאגיע בזמן לכנסת. אני מבקש מכם להקפיד באותה מידה. אני דורש מכולם להתייצב בכנסת. אין קיזוזים, אין נסיעות - פשוט כולם פה נמצאים בכנסת בנוכחות חובה". נתניהו שיגר איום לחברי כנסת שלא יישמעו לו ואמר: "אני אפרסם את השמות של כל מי שיפר את הכלל הזה. אנחנו יחידה לוחמת ואופוזיציה מאוחדת".