הקואליציה משכה הערב (שני) הצעת חוק, עקב מדיניות אי הקיזוזים של האופוזיציה, שביטלה את כל הנאומים על החוק. לא הושג רוב להצבעה, והממשלה נאלצה למשוך את החוק מסדר היום.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב הודיע כי הממשלה משכה את הצעת החוק להעברת הרשות לביטחון קהילתי מהמשרד לקידום קהילתי למשרד לביטחון פנים. ההצעה מבקשת לערוך את תיקוני החקיקה המשלימים להחלטת הממשלה בדבר סגירת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת הרשות לביטחון קהילתי למשרד לביטחון הפנים.

בגלל הקושי בגיוס רוב, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ יגיעו בהמשך הערב להצבעות דרך יציע המבודדים במליאה, לטובת הצבעות על חוקים שאינם בהסכמה עם האופוזיציה. בנט ישוב לישראל מביקורו באיחוד האמירויות והוא מחויב בבידוד, וגנץ ששב מארצות הברית גם מחויב בבידוד. בנט כראש ממשלה לא יוכל להסתובב בכנסת או להגיע ללשכתו, יצטרך לנוע מהרכב ליציע וחזרה. באופוזיציה מתכננים להתיש את ראש הממשלה ולהאריך את הדיונים על ההצעות ככל שניתן.

חדר הבידוד בכנסת (צילום: ללא קרדיט)
חדר הבידוד בכנסת (צילום: ללא קרדיט)

הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית החליטו לא לקזז בהצבעות את ח"כ שירלי פינטו, חברת מפלגת ימינה, שילדה בשבוע שעבר בת, ומתאוששת בימים אלה מהלידה. באופוזיציה אף החליטו לבטל את ישיבת ההסכמות עם הקואליציה שהייתה אמורה להתקיים אצל יו"ר הכנסת מיקי לוי, זאת במחאה נגד הקואליציה. מדובר בישיבה שבועית שבה הצדדים היו מגיעים להסכמות על חקיקה והיקף השעות של הדיונים במליאה.

באופוזיציה ציינו מקרים שאירעו בעבר בהם חברי הקואליציה הנוכחית לא קיזזו חברי כנסת למרות נסיבות חריגות שמנעו את הגעתם למליאה. כך למשל, ציינו את המקרה ב-2018, אז ח"כ שרן השכל הייתה מאושפזת, והח"כית הגיעה כשהיא מחוברת לאינפוזיה כדי להצביע. כן ציינו את המקרה באותו שנה אז ח"כ לשעבר יהודה גליק מהליכוד ישב שבעה על אשתו, והאופוזיציה סירבה לתת לו קיזוז וכן מקרה נוסף שבו ח"כ ציפי חוטובלי התייצבה במליאה שבועיים לאחר לידה כדי להצביע על חוק הגיוס כי סירבו לקזז אותה.