השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, פרסם הבוקר (שלישי) ציוץ בטוויטר בו הבהיר את דבריו אמש, על "אלימות המתנחלים", שעוררו סערה ו"זיכו" אותו בביקורת רבה, גם מצד שותפיו לממשלה.

"אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני", כתב בר לב.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב לדבריו של בר לב בציוץ בטוויטר: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

נפתלי בנט (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט (צילום: רויטרס)

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר בתגובה כי "על רה"מ היה לגבות את השר לביטחון פנים, או לכל הפחות לשבת בשקט ולא להפריע למאבק הנדרש בטרור ובאלימות מצד מתנחלים קיצוניים".

כזכור, בר לב עורר אמש סערה כשבציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי נפגש עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד ודן בין היתר על "אלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית". 

בתגובה לפרסום, תקפה חברתו לממשלה, שרת הפנים איילת שקד, ואמרה כי "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר.  האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".

השר מתן כהנא כתב כי "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים, מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות. המתיישבים ביהודה ושומרון אינם אלימים אלא חלוצים. השר בר לב, חזור בך".

לעומתם, ארגון "תג מאיר" הנלחם בפשעי שנאה חיזק את השר בר לב: "ימין קיצוני פועל במדינת ישראל, יהודה ושומרון כמעט ללא הפרעה. עוקר עצי זית, מחלל מסגדים, מנזרים וכנסיות, משחית מכוניות, פוגע בבתים מיושבים וגם פוגע בערבים ישראלים ובפלסטינים חפים מפשע.  מה שהולך כמו טרור, מגעגע כמו טרור ונראה כמו טרור - ראוי שיקרא בשמו וראוי שמדינת ישראל תלחם בו".