על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לא מתכוון לטוס במטוס "האייר פורס 1 השיראלי", שפותח בתקופת בנימין נתניהו. אחרי השקעה של מאות מיליוני שקלים בייצור, המהלך של לפיד מעורר ביקורת. שדרן 103FM אראל סג"ל תקף בתוכניתו המשותפת עם טל שלו, פרשנית וואלה!, את שר החוץ וכינה אותו "חלול". 

"מה שפחות שעשע אותי", אמר אראל סג"ל בשיחת הפתיחה של התוכנית, "הייתה האמירה של ראש הממשלה החליפי והחלול ושר החוץ, שהסביר שהוא לא עומד להשתמש במטוס שכבר נבנה, עומד ומוכן. אם עכשיו נפרק ונמכור אותו נפסיד עליו כסף אבל הוא כל כך חלול. מה החרטא הזו?".



"אותי יותר עצבן", הגיבה טל שלו, "שהוא הבטיח שבממשלה הבאה יהיו 18 שרים, זה זלזול. זה הרגיז אותי. נתת עיקרון שלא עמדת בו, גילית שהוא לא עומד במבחן המציאות וזה קורה לפעמים, למה אתה ממשיך לפמפם את זה? הלוואי ויום אחד תהיה ממשלה של 18 שרים אבל אין שום סיכוי שכל הקואליציות מורכבות מהרבה מפלגות - אין סיכוי שזה יקרה".

יאיר לפיד, אראל סג''ל (צילום: ערוץ 20,מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד, אראל סג''ל (צילום: ערוץ 20,מארק ישראל סלם)


אראל סג"ל אמר עוד כי "בפרט שאתה יושב על אחת מהממשלות העבות, השמנות והמגוחכות בתולדות מדינת ישראל. הוא מחויב למילים כי הוא כותב טור, אבל זה לא טור. בהצלחה עוד אמרו לו שאין דבר כזה פוליטיקה חדשה. אין חיה כזו, פוליטיקה זה מקצוע ישן".

"בסיקור הפוליטי אני חיה מהגועל נפש של הפוליטיקה", אמרה שלו. "אם היא לא הייתה גועל נפש לא היה לי מקצוע. אין פוליטיקה שהיא לא כוחנית, אנוכית, אינטרסנטית - זו הפוליטיקה. כמו יחסים בינלאומיים. עם כל הכבוד", אמרה. 

סייעה בהכנת הכתבה, שני רומנו, 103fm