שישה ימים לאחר שילדה את בתה השנייה, חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) הגיעה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת על הצעת החוק לדמי אבטלה לעצמאיים, מלווה בתינוקת הטרייה.

פינטו הוזעקה למליאה מכיוון שחברה למפלגה, אביר קארה, החליט להחרים את ההצבעה גלל ההחלטה על החלת התו הירוק בקניונים, שלדבריו תיצור פגיעה בעסקים. בכך הרוב של הקואליציה עומד בסכנה, לאחר שבאופוזיציה לא הסכימו להתקזז עם פינטו.

לאחר ההצבעה נאמה פינטו בכנסת: "הלוואי ולא הייתי פה עכשיו. הלוואי והייתי יכולה להיות בבית כמו כל אישה נורמלית לאחר הלידה, עם בתי קרן. הסיפור בשבוע האחרון כבר מזמן לא נוגע לשירלי פינטו, אלא לכל אם יולדת בישראל. הרבה חברי כנסת באופוזיציה סברו כי מדובר במעשה לא מוסרי להביא אישה רגע לאחר שהיא יולדת, אך מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. לצערי, הולכתם שולל על ידי רוח המפקד, שדרשה מכם לאמץ התנהגות אנטי-אנושית וחסרת מוסר. לחברי האופוזיציה הייתה אפשרות לצאת עם ידיהם על העליונה. בחרתם להיות קטנים, כמה מאכזב, כמה חבל, כמה מביש".

שירלי פינטו על כך שנאלצה לבוא לכנסת שישה ימים לאחר הלידה. צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "ההתעקשות של יו״ר האופוזיציה לא לאפשר קיזוז עם ח״כ שירלי פינטו היא שפל בהתנהגות בין אדם לחברו ושפל ביחס ליולדות באשר הן. ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי: אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש".

בכיר באופוזיציה אמר: "מי שהביא את שירלי פינטו להצביע זה אביר קארה, משום שבימינה חוץ מלקרוא אחד לשני "מפלגה של מטומטמים", לא מסוגלים אפילו ליישר שורות בהצבעות במליאה. כשימינה תקיים את הבטחותיה היא גם תוכל לבקש קיזוזים".

שירלי פינטו עם בתה התינוקת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)
שירלי פינטו עם בתה התינוקת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) הטיחה בח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "אף פעם לא היה שלא קיזזו אישה אחרי לידה, לא קרה דבר כזה!". אזולאי השיב: "את אבא שלי חולה הביאו, תתביישי לך".

סגרן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי, שניהל את הדיון, הגיב: "בשבוע שעבר הרשימה המשותפת קיזזה את ח"כ פינטו. היום נוצר מצב חדש שאחד מחברי הקואליציה, ח"כ אביר קארה שלא נמצא פה, כועס ולכן הקואליציה נאלצה להביא ח"כ פינטו. אני מצר על הכעס של ח"כ קארה ומצר עוד יותר על הצורך להביא אישה אחרי אחרי לידה".

גורם באופוזיציה אמר השבוע כי היו לא מעט תקדימים שבה היו סירובים הדדים לקיזוז. כך למשל ב-21 לנובמבר 2018 ח"כ שרן השכל, בהיותה חברה בסיעת הליכוד, הייתה מאושפזת, אך האופוזיציה סירבה לקזז אותה והיא הגיעה מחוברת לאינפוזיה כדי להצביע נגד הצעת חוק לפיזור הכנסת.

בינואר 2018 ח"כ יהודה גליק ישב שבעה על אשתו. האופוזיציה סירבה לתת לו קיזוז. ראש האופוזיציה אז, יאיר לפיד, הציע לקואליציה לדחות את ההצבעה על חוק המרכולים, כי "זה מה שעושים חברים". באותו חודש נתניהו היה אמור לבקר בקפריסין. האופוזיציה סירבה לקזז אותו, ולכן הביקור שלו נדחה.

ביולי 2018, ציפי חוטובלי הייתה שבועיים אחרי לידה, היא התייצבה במליאה כדי להצביע על חוק הגיוס כי סרבו לקזז אותה.